تقویت زیرساخت های حمل و نقل بستر توسعه است

زاهدان(پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی این استان تقویت زیرساخت های بخش حمل و نقل بسترساز توسعه است و باید تلاش های زیادی برای رسیدن به نقطه ایده آل از سوی دستگاه های دست اندرکار انجام شود.

کد مطلب: ۸۱۷۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت زیرساخت های حمل و نقل بستر توسعه است

به گزارش ایرنا، سید دانیال محبی روز یکشنبه در شورای برنامه ریزی توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تقویت زیرساخت های بخش حمل و نقل در هر منطقه توسعه و پیشرفت آن منطقه را بدنبال دارد.
وی افزود: گستردگی سیستان و بلوچستان تبدیل به یک معضل شده و تنها راه حل رسیدن به توسعه این استان توجه ویژه به زیرساخت های بخش حمل و نقل است.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار زیادی دارد و تا زمانی که زیرساخت های حمل و نقل در این استان فراهم نشود نمی توان به توسعه پایدار دست یافت.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر توسعه راههای این استان باید استانداردسازی نیز مد نظر قرار گیرد.
محبی اظهار داشت: از ظرفیت های دریای عمان برای توسعه سیستان و بلوچستان متاسفانه تا کنون بهره کافی برده نشده است.
وی افزود: ظرفیت های گردشگری، صید و صیادی در دریای عمان برای توسعه سیستان و بلوچستان باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به شکل نامناسب شهرهای سیستان و بلوچستان از لحاظ هندسی افزود: طرح های تفصیلی برای سر و سامان دادن به وضعیت شهرهای این استان باید مورد توجه باشد.
وی بیان کرد: متاسفانه رشد سکونتگاه های غیر رسمی در اطراف شهرهای سیستان و بلوچستان یک عارضه بزرگ محسوب می شود که مهندسی شهرها را بهم ریخته است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با معضل خشکسالی و کم آبی دست و پنجه نرم می کند که نیاز است در این رابطه برنامه ریزی های مدون انجام شود.
محبی اظهار داشت: برنامه ریزی های طولانی مدت در رابطه با معضلات و مشکلات سیستان و بلوچستان باید انجام گیرد تا در مواقع ضروری بتوان از این برنامه ها برای عبور از بحران استفاده کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 210 میلیارد تومان اعتبار مصوب عمرانی در سال 96 به استان اختصاص پیدا کرده که در مجموع 42 درصد تخصیص نقدینگی و اسناد خزانه را شامل می شود.
غلامرضا مالکی اظهار داشت: از 402 میلیارد تومان اعتبار نقدی اسناد خزانه سیستان و بلوچستان بیش از 50 درصد آن نقد شده است.
وی بیان کرد: اسناد خزانه بحث جدیدی در اعتبارات هزینه ای و مالی کشور است، پیمانکاران سیستان و بلوچستان به دلیل ضعف بنیه مالی که دارند می توانند از این محل استفاده کنند.
وی ادامه داد: کلاس های آموزشی به منظور آگاهی از نحوه استفاده از اسناد خزانه توسط پیمانکاران سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در این کلاس ها نحوه استفاده و هزینه کرد اسناد خزانه به پیمانکاران آموزش داده می شود.
در این نشست مشکلات و نواقص طرح تفصیلی شهرستان های زابل و میرجاوه نیز مورد بررسی اعضای شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
همچنین در این نشست مقرر شد تا محدوده منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در مکانی نزدیک به مرز باشد تا مانع توسعه این شهر نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار