مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

ضرورت ایجاد روحیه انسان دوستی و همکاری در بین دانش آموزان در کنار آموزش

زاهدان (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گردهمایی مدیران مدارس سمپاد سراسر استان که در آموزشگاه تیزهوشان شهید بهشتی ناحیه یک زاهدان برگزار شد ، گفت : ایجاد روحیه انسان دوستی و همکاری در بین دانش آموزان مهمترین مساله ای است که باید در کنار آموزش مسائل درسی به آن پرداخته شود

کد مطلب: ۸۱۷۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد روحیه انسان دوستی و همکاری در بین دانش آموزان در کنار آموزش

علیرضا نخعی اظهار داشت: مهمترین چالشی که جامعه با آن روبرو است عدم درک متقابل و وجود خود محوری در بین دانش آموزان است بعنوان مثال برگزاری آزمون ها به روش سنتی یعنی به طور غیر مستقیم دانش آموزان رابه سمت خود محوری سوق داده و زمینه ایجاد همکاری در دانش آموزان از بین می رود .

نخعی تصریح کرد: برگزاری آزمون و سنجش به صورت گروهی روحیه خود باوری ،وحدت ،همدلی و توجه به هم نوع را در دانش آموزان تقویت می کند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: زمانی که صحبت از حذف آزمون می شود منظور حذف یک آزمون عادی نیست، بلکه درک و گسترش تربیت اخلاق مدار می باشد.

علی رضا نخعی خاطرنشان کرد: مدیران در مدارس نقش مهم و حساسی را در جلب اعتماد دانش آموزان و علاقمندی آنها به مدرسه و آموزش برعهده دارند .

وی با اشاره به اهمیت تعامل دانش آموزان در انجام امورات مدرسه عنوان داشت: حضور دانش آموزان در مدارس برای یادگیری است و زمانی که به دانش آموز این فرصت را بدهیم که در کارهای مدرسه همکاری کند در واقع آموزش زندگی به او میدهیم و او یاد میگیرد که در آینده به عنوان یک شهروند و یک عضو در این جامعه مسئولیت هایی را که برعهده دارد با دقت تمام انجام دهد.

شایان ذکر است: در ادامه این همایش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، آزمایشگاه تیزهوشان شهید بهشتی 2 ناحیه یک افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار