تکرار ادعاهای سعودی و آمریکایی علیه ایران

تهران (پانا) - وزرای امور خارجه عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در نشستی مشترک ادعاهای بی‌اساس پیشین خود علیه ایران را تکرار کردند.

کد مطلب: ۸۱۷۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تکرار ادعاهای سعودی و آمریکایی علیه ایران

به گزارش بی‌بی‌سی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه جدید آمریکا که به عربستان سفر کرده در نشست خبری با عادل جبیر، همتای سعودی خود به شدت از نقش ایران در منطقه انتقاد کرده و گفته است که جمهوری اسلامی در تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه است.

وی در اولین سفر خود به منطقه خاورمیانه به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا باز هم تأکید کرد که کشورش هرگز اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای را به ایران نخواهد داد.

این اظهارات در حالی بیان شده که ایران بارها گفته است که به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و سازمان ملل متحد هم همواره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای (برجام) را تایید کرده است.

مایک پمپئو گفت که توافق هسته‌ای ایران رفتار این کشور در «حمایت از خشونت» و «تسلیح و آموزش شبه نظامیان مسلح در یمن» را اصلاح نکرده است.

ایران بارها اتهام کمک تسلیحاتی به حوثی‌های یمن را رد کرده است و در مقابل عربستان و متحدانش را مسئول کشتار غیرنظامیان یمن و وضعیت بحرانی انسانی در این کشور می‌داند.

عادل جبیر، وزیر خارجه سعودی هم در نشست مشترک با مایک پمپئو خواهان اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران شد و گفت که از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

مایک پمپئو قرار است پس از عربستان به اسرائیل و اردن سفر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار