11هزارو 76 نفر در نخستین جشنواره عکس یزد شرکت کردند

دبیر نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من با اشاره به اینکه ۱۱۷۶ نفر با ارسال 4هزار و صدو نود و پنج عکس در این جشنواره شرکت کردند، از انتخاب و تجلیل ۲۰ عکس برتر خبر داد

کد مطلب: ۸۱۷۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
11هزارو 76 نفر در نخستین جشنواره عکس یزد شرکت کردند

حامد سلطانی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من که همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه موفقیت جشنواره‌ها در ضرورت حضور همگانی است اظهار داشت: این حضور حضوری سازنده اجتماع انسانی و با محور اندیشه و کرامت انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: همین کافی است که در این جهان هنر، همچنان زیستن را بهتر از پیش می‌کند و فضائی که زندگی را در آن جست‌و‌جو می‌کنیم و زوایای آشکار و پنهانش را می‌کاویم و همچنان هنر، جهان شفاف شده را در ادراک ما تازه می‌کند و از نو سامان می‌دهد.

دبیر نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من با تاکید بر اینکه چنین جشنواره‌هایی باید تداوم داشته باشد بیان کرد: هنوز رخدادی در راه است که پس از این جشن رخ می‌دهد.

سلطانی استقبال از این مرحله نخستین این جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: از زمان انتشار فراخوان شرکت در جشنواره تا 31 فروردین ماه، یک هزار و 176 نفر از همشهریان و گردشگران شهر جهانی و کهن یزد تصاویر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی بیان کرد: مجموع تصاویری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، یک هزار و 730 فریم عکس در بخش حرفه‌ای و دو هزار و 465 عکس در بخش موبایلی بود که در مجموع چهار هزار و 195 فریم عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من ادامه داد: تمامی تصاویر ارسالی توسط ابوالقاسم ابوترابی، محمد هادی آخوندی و سید محمود کشفی‌پور داوران این جشنواره بررسی شد و در نهایت 10 تصویر برتر در هر بخش معرفی شدند.

سلطانی ادامه داد: داوران جشنواره با توجه به ضرورت رعایت انصاف و عدالت در انتخاب آثار، بررسی دقیقی بر روی آثار شرکت کننده در جشنواره داشتند و ساعات زیادی را به این کار اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجودی که این جشنواره در مرحله نخست خود قرار داشت، آثار ارسالی به دبیرخانه هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی سطح بسیار خوبی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار