گزارش پانا از نخستین نشست سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری

تمام سلیقه ها را در برنامه های فرهنگی هنری تهران در نظر می گیریم

تهران (پانا) – صبح امروز نخستین نشست خبری سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تمام سلیقه ها را در برنامه های فرهنگی هنری تهران در نظر می گیریم

در بخشی از این نشست سعید اوحدی به تشریح برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در سال 97 پرداخت و گفت: : می خواهیم فرهنگ را نه برای تولید محصول که در خدمت مردم دربیاوریم، بر همین اساس رویکرد و برنامه های سازمان در این دوره مدیریتی مردم محوری و اجرای برنامه هایی با مشارکت مردم است، در عین حال حوزه آموزش و ترویج فرهنگ را نیز جدی دنبال می کنیم و در این زمینه امسال برنامه هایی جدی خواهیم داشت .

وی در ادامه یادآور شد: در دوره مدیریتی من سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تلاش خواهد کرد تا از ظرفیت های موجود در اعضای هیات امنای این سازمان استفاده و نهادهای مختلف حاکمیتی را برای حرکت در مسیر بارور کردن ظرفیت های فرهنگی کشور بسیج کند .

سعید اوحدی در ادامه با اشاره به این مطلب که برنامه های خاصی برای جشن نیمه شعبان در نظر گرفته شده است، افزود: امسال ستاد ویژه ای با عنوان منتظران باران و در چارچوب گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است که محوریت برنامه های تصویب شده در آن نیز مشارکت مردمی و دارا بودن رویکردهای ترویجی، آموزشی و آیینی است .

وی اضافه کرد: در همین زمینه اجرای برنامه هایی با عنوان منتظران باران به مدت سه شب در فرهنگسرای بهمن، کوچه های منتظر با رویکرد محله محوری در ۱۱۰ کوچه و محله تهران، اجرای برنامه کودکان منتظر در فرهنگسرای خاوران با مشارکت ۳ هزار کودک تهرانی و به منظور همدردی و حمایت از کودکان مظلوم یمن، سوریه و فلسطین برنامه «به وقت عاشقی» با موضوع خانواده را خواهیم داشت.

اوحدی در ادامه از ساخت و رونمایی از قطعه موسیقایی «شرق آدینه» با شعری از حسین اسرافیلی و صدای محمد معتمدی به مناسبت نیمه شعبان و نیز برپایی شب شعر بزرگ «قصیده بی انتها» و رونمایی از کتاب «مشتاقی و محجوری» شامل اشعار ۴۰ شاعر کشور د وصف امام منتظر خبر داد .

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری اشاره کردو گفت: فضای ۱۵۰۰ متری برای احداث فرهنگسرای کتاب در مصلی در اختیار ما قرار گرفته و برای اولین بار بخشی از مرکز علم باغ کتاب برای استفاده مخاطبان نمایشگاه به مصلی منتقل می شود. همچنین بخش ویژه ای با عنوان «باز باران» به منظور عرضه باکیفیت ترین محصولات نوشت افزار ایرانی از سوی سازمان در نمایشگاه برگزار خواهد شد .

وی ادامه داد: ایجاد بخش ویژه برای ارائه محصولات مکتوب ویژه نابینایان در نمایشگاه کتاب و برگزاری شب صربستان که در این دوره از نمایشگاه کتاب میهمان ویژه آن به شمار می رود به میزبانی باغ کتاب خواهد بود. .

سعید اوحدی در ادامه درباره سرنوشت ارکستر شهر تهران گفت: به تازگی جلساتی با لوریس چکنواریان در این زمینه داشته ایم و امیدواریم که با رفع برخی مشکلات فنی در سالن هایمان بتوانیم به زودی برنامه های این ارکستر را عملی کنیم .

وی همچنین درباره توقف فعالیت های خانه شهریاران جوان گفت: برنامه ها توقف نیافته بلکه مدیریت این مرکز تغییر پیدا کرد که مدیر جدید این هفته منصوب خواهد شد .

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری همچنین درباره رویکرد محافظه کارانه و مناسبت محور شدن برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: تمامی مدیران سازمان در سال های گذشته برای اجرای برنامه ها زحمت کشیدند، رویکرد ما اما به سمت حمایت از تولید توسط جامعه فرهنگ و هنر است. سعی خواهیم کرد در این راه به مسئله احقاق حقوق شهروندی نیز توجه کنیم. البته باید به این مسئله توجه کنیم که در فاصله یک ماهه از شروع مدیریت من نمی شود انتظار داشت که مثلا پروژه فاخری چون پردیس تئاتر تهران به بهره برداری کامل برسد. ما سعی می کنیم با تعبیر رهبر معظم انقلاب، کار فرهنگی را جهت مند و هنرمندانه پیش ببریم. من تاکید دارم که مناسبت ها بهانه عرضه کار فرهنگی هستند، نه دلیلی برای آنها .

اوحدی درباره رفتار خودسرانه برخی از فرهنگسراها در اجرای برنامه های فرهنگی نیز گفت: بهتر است از این کلمه خودسرانه استفاده نکنیم. فرهنگسراها ظرفیت‌های فرهنگی هستند که گفتمان عمومی ایجاد می کنند. آنها باید برنامه محور عمل کنند و رفتار جزیره ای در آنها پذیرفته نیست. مسئله این بود که بسیاری از کارهای اجرایی سازمان پیش از این در ستاد مرکزی شکل می گرفت که این مسئله باید به فرهنگسراها تفویض شده و آنها را به سمت این مسئله که تولید و برنامه فرهنگی باید مخاطبش همه مردم باشند، هدایت کرد .

وی در پایان این نشست یادآور شد: رویکرد ما در مدیریت کمک گرفتن از تمامی سلیقه هاست منتها در چارچوبی که ارزش های ناب کشور ما حفظ شود. ما تلاش داریم در این دوره سازمان را در عرض توجه به تمامی سلیقه ها و در طول توجه به ارزش ها و باورهای نابمان مدیریت کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار