مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش: باید موانع حضور اولیا در مدارس را رفع کنیم

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بین اینکه آموزش و پرورش باید زمینه را برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت خانواده‌ها مهیا کند، گفت که باید موانع حضور اولیا در مدارس مرتفع شوند تا در تصمیم گیری‌های آموزشی و تربیتی مدارس جایگاه خود را بدست آورند.

کد مطلب: ۸۱۷۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش: باید موانع حضور اولیا در مدارس را رفع کنیم

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، نورعلی عباسپور در جمع شورای معاونین اداره کل استان اردبیل اظهار کرد: در سند تحول بنیادین به استفاده از نظر و تفکر خانواده‌ها دربرنامه ریزی حوزه تعلیم و تربیت تاکید فراوان شده است.

عباسپور با عنوان اینکه یکی از مطالبات رییس جمهور تشریفاتی نبودن انجمن اولیا و مربیان است، خاطر نشان کرد: از تمامی ظرفیت‌ها برای حضور اولیا درانتخابات انجمن اولیا ومربیان مدارس استفاده خواهیم کرد، تا این حوزه جایگاه نظارتی و اصلی خود را در مدارس پیدا کرده و تثبیت کنند.

وی با بیان اینکه حوزه انجمن اولیا ومربیان با حوزه‌های مختلف درون وبرون سازمانی درارتباط مستقیم است اظهار کرد: انجمن اولیا ومربیان نباید در مدارس حضور تشریفاتی داشته باشد.

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت با این عنوان که آموزش و پرورش با 25 میلیون جمعیت خانواده در ارتباط است تصریح کرد: آموزش و پرورش باید شرایطی را فراهم کند تا خانواده‌ها بتوانند درحوزه تعلیم وتربیت نقش آفرینی کنند.

عباسپور با اشاره به اینکه انجمن اولیا ومربیان هرچند دردرون مدارس فعالیت می‌کند ولی ماهیت غیر دولتی دارد گفت: اساسنامه انجمن اولیا ومربیان که درسال 95 درشورای عالی اداری به تصویب رسیده است، آخرین مراحل اداری خود را تا چند روز آینده به پایان خواهد رساند.

وی افزود: با این اساسنامه در واقع انجمن اولیا ومربیان می تواند بصورت مستقل عمل کند، و در جذب منابع مختلف درون وبرون سازمانی موفق عمل کند.

وی به ایجاد انگیزه برای مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: رسالت اصلی انجمن اولیا ومربیان تلاش برای هم سو کردن خانواده و مدرسه در فعالیت های تربیتی و آموزشی است.

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان همچنین از تنظیم دستورالعمل جدید درخصوص سرویس مدارس خبر داد و گفت: دربحث آموزش خانواده که از موضوعات محوری وزارت است، 8 هزار مدرس خانواده در حال حاضر مشغول فعالیت هستند که در نظرداریم با ارتقا روش ها و محتوای آموزشی کیفیت کلاس های آموزش خانواده را ارتقا ببخشیم.

عباسپور همچنین از شورای معاونین اداره کل خواست تا در برنامه ریزی‌های خود جایگاه خانواده را نیز در نظر بگیرند.

رئیس اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش نیز دراین جلسه گفت: بها دادن به انجمن اولیا ومربیان ونظارت آن ها بر فعالیت‌های مدارس، باعث خواهد شد، پرسنل مدارس توجه به بیشتری به پاسخگویی مسایل تربیتی مدرسه خود باشند.

جهانگردی همچنین فعالیت اصلی اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت را در سه حوزه کلاس‌های آموزش خانواده، کتاب و مجله عنوان و اظهار کرد: کتاب هایی که دراین حوزه تدوین شده اند از نوع بهترین منابعی هستند که در اختیار خانواده ها قرار دارد.

به گفته وی مجله پیوند نیز از پرتیراژ ترین مجله‌هایی است که اکنون در کشور به چاپ می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار