شوراهای شهر و شهرداری‌ها در رفع چالش‌های استقرار پایه دوازدهم به آموزش و پرورش کمک کنند

بابلسر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از شوراهای شهر و شهرداری‌ها خواست تا در رفع چالش‌های استقرار پایه دوازدهم در هنرستان‌ها همانند ساخت و ساز و تجهیز آن‌ها به آموزش و پرورش کمک کنند.

کد مطلب: ۸۱۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای شهر و شهرداری‌ها در رفع چالش‌های استقرار پایه دوازدهم به آموزش و پرورش کمک کنند

عسکری نیکزاد در گرهمایی استقرار پایه دوازدهم در هنرستان‌ها که در دانشگاه فرهنگیان بابلسر برگزار شد، رسالت معلمان را به کمال رساندن متعلمان برشمرد و اظهار کرد: علم تنها در دین اسلام دارای اهمیت نیست اما دین اسلام توجه ویژه‌ای به علم دارد.

او با تأکید بر اینکه کسب علم به تنهایی ارزش محصوب نمی‌شود، افزود: معلم علم خود را نشر می‌دهد و هنر او در همین انتقال علم است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران توکل واقعی به خدا، ایمان به کار، اخلاص در عمل، هدایتگری و مدیریت، انتقال و پشتکار و دست‌یابی به نتیجه موردنظر، بالا بودن توان علمی، وفای به عهد و توانایی ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای دستیابی به آینده‌ای روشن را از جمله شاخصه‌های معلمان برشمرد.

نیکزاد با اشاره به استقرار پایه دوازدهم و سه ساله شدن هنرستان‌ها با توجه به سند تحول بنیادین تصریح کرد: در کنار چالش‌هایی مانند وجود مدارس تخریبی، تجهیزات فرسوده و کارگاه‌های کهنه، بازآموزی و آموزش دانش به‌روز بخشی از نیروهای انسانی شاغل در هنرستان‌ها نیز نیاز به توجه دارد.

او بر عدم توازن میان به روز کردن هنرستان‌ها و استقرار پایه دوازدهم با امکانات موجود اشاره کرد و گفت: پیش از استقرار پایه دوازدهم باید مقدمات کار آماده و تحلیل فایده می‌‌شد و فضاها و امکانات مورد نیاز و سود و زیان علمی این تصمیم سنجیده می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن بیان اینکه استقرار پایه دوازدهم باید با کمترین خسارت باشد و در این میان دو مشکل تأمین فضا و نیروی انسانی وجود دارد، اضافه کرد: شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش نیاز به کارگاه دارد و حتی برخی از هنرجوهای این دو شاخه در مدارسی مشغول به تحصیل هستند که در اصل مدارس نظری هستند.

نیکزاد همچنین به مقوله بازنشستگی تصاعدی معلمان اشاره کرد و گفت: امسال سه هزار و 121 معلم بازنشسته می‌شوند و تا چهار سال آینده 14 هزار نیروی انسانی بازنشسته خواهند شد که بخش زیادی از آنها نیروی انسانی هنرستان‌ها هستند.

او از شوراهای شهر و شهرداری‌ها خواست تا در استقرار پایه دوازدهم در هنرستان‌ها مانند ساخت و ساز و تجهیز آن‌ها به آموزش و پرورش کمک کنند و همچنین بر لزوم توجه سرمایه‌گذارها و خیران به این حوزه تأکید کرد.

نیکزاد به توجه کشورهای در حال توسعه به «اقتصاد بی‌وزن» اشاره کرد و گفت: ما نیز در هنرستان‌ها باید با ایجاد رشته‌های نو به سمت اقتصاد بی‌‌وزن یعنی تکنولوژی برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان بر لزوم برخورد آگاهانه و به دور از احساسات خانواده‌ها در بحث هدایت تحصیلی فرزندانشان تأکید کرد.

گردهمایی استقرار پایه دوازدهم در هنرستان‌ها، با حضور معاونان آموزش متوسطه و کارشناسان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش شهرستان‌ها و مناطق، اعضای هسته مدیران هنرستان‌ها و سرگروه‌های درسی شاخه‌های تحصیلی فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش مازندران امروز در دانشگاه فرهنگیان بابلسر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار