شرایط ترمیم نمرات برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه اعلام شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با اشاره به شرایط اجرای مصوبه 915 شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ترمیم نمرات نهایی دانش‌آموزان، از تداوم این طرح خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۷۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
شرایط ترمیم نمرات برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه اعلام شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عباس سلطانیان درباره اجرای طرح ترمیم نمرات و تداوم آن عنوان کرد: فارغ التحصیلان دوره دوم متوسطه خردادماه سال 1384 به بعد، مجاز به ثبت نام و شرکت در امتحانات مربوط به ترمیم وارتقای نمرات درس یا دروس نهایی دوره دوم متوسطه خواهند بود که در آیین نامه جدید آموزش متوسطه این طرح همچنان به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره 2 ماده 82 آئین نامه آموزش دوره دوم متوسطه روزانه اگر دانش‌آموزی در امتحانات خردادماه نمره قبولی کسب نکند و نمره وی 7 و بیشتر باشد، استفاده نکردن از شرایط تبصره با درخواست کتبی ولی دانش‌آموز بلامانع است، در این صورت اگر دانش‌آموزی در نوبت امتحانی شهریورماه شرکت کند و نمره مأخوذه وی در درس‌های مربوط، ‌کمتر از نمره ‌امتحانی خردادماه شود، نمره خردادماه وی در کارنامه درج می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم تصریح کرد: صرفا دانش آموزانی امکان استفاده از این مصوبه را خواهند داشت که نمره قبولی در امتحانات خردادماه را کسب نکرده باشند وبا استفاده از تک ماده (تبصره) این موضوع برای آن ها اجرایی شود.

سلطانیان تصریح کرد: استفاده از تبصره 2 ماده 82 آئین نامه آموزش دوره دوم متوسطه روزانه فرصتی مناسب برای دانش آموزانی است که در ایام امتحانات بنا بر دلایلی، مانند بیماری شرایط مناسبی برای امتحان دادن نداشته ومطابق ضوابط برای آن ها تبصره صادر شده است.

وی درباره زمان برگزاری امتحانات مدارس عنوان کرد: برگزاری امتحانات دا خلی در چهارچوب شرایط وضوابط مندرج در مصوبات شورای عالی به استان ها واگذار می شود البته با توجه به اینکه زمان برگزاری کلاس های درس تا پایان اردیبهشت ماه است، تمامی امتحانات پایانی از اول خرداد ماه شروع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار