بالغ بر یک میلیون جلد کتاب در گیلان طی سال گذشته منتشر شد

رشت (پانا) - مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه در سال 92، 392 عنوان کتاب با شمارگان 909 هزار جلد در گیلان انتشار یافت، اظهار کرد: این آمار در سال گذشته به 808 عنوان با شمارگان یک میلیون و 325 هزار جلد کتاب در سال رسید.

کد مطلب: ۸۱۷۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بالغ بر یک میلیون جلد کتاب در گیلان طی سال گذشته منتشر شد

فیروز فاضلی در دیدار مدیران ستادی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به ارائه آماری از فعالیت‌های این اداره‌کل پرداخت.

وی با بیان اینکه در سال 92، 392 عنوان کتاب با شمارگان 909 هزار جلد در گیلان انتشار یافت، اظهار کرد: این آمار در سال گذشته به 808 عنوان با شمارگان یک میلیون و 325 هزار جلد کتاب در سال رسید و در اکثر اقلام آماری شامل همین رشد هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان 363 مورد، پایگاه‌های خبری و تحلیلی دارای مجوز 119 مورد و نشریات منتشر شده 176 مورد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: هم اکنون 25 موسسات فرهنگی و هنری چند منظوره، 39 موسسه تک منظوره و 50 موسسه قرآن و عترت فعال در استان فعالیت دارند.

وی یادآور شد: 9 هزار قاری و حافظ قرآن کریم در استان وجود دارد که این آمار مشترک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه است.

فاضلی، با اشاره به فعالیت 901 کانون فرهنگی و هنری و 260 کتابخانه مساجد گیلان، تصریح کرد: 53 خانه نور در استان وجود دارد و یک هزار و 180 مسجد تحت پوشش طرح تلاوت نور قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری استان را شامل 129 آموزشگاه تجسمی و خوشنویسی، 78 آموزشگاه موسیقی، 11 آموزشگاه تئاتر و 6 آموزشگاه سینمایی عنوان کرد و افزود: 9 نگارخانه و 10 سینما در استان فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: چهار سال قبل در آغاز حضور در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شاهد تداخل بسیار در برنامه‌ها بودیم که با برگزاری نشست‌های متعدد با همکاران، توانستیم به تبیین درستی از وظابف سازمانی این اداره برسیم.

فاضلی تصریح کرد: ورود حاشیه‌های سیاسی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و حوزه فرهنگ و هنر ممنوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با قرائت بخشی از خطبه دوم نهج‌البلاغه حضرت علی(ع)، یادآور شد: سعی کردیم در این اداره از مدیرانی حرفه‌ای استفاده کنیم و از آنجا که صبوری، لازمه مدیریت فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، جمع حاضر در تبیین درست وظایف سازمانی، صبورانه ما را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار