در گفت‌وگو با پانا

سیاوشی، نماینده تهران: رونق زباله‌گردی در پایتخت معلول سیستم معیوب بازیافت است

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زباله‌گردها، کارگران و نیروهای ارزانی هستند که به دلیل مهاجرت و ضعف سیستم بازیافت زباله در سطح شهر فعالیت می‌کنند، گفت بیشترین زباله‌گردها در مناطق یک و دو شهر تهران حضور دارند.

کد مطلب: ۸۱۷۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سیاوشی، نماینده تهران: رونق زباله‌گردی در  پایتخت معلول سیستم معیوب بازیافت است

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با پانا درباره افزایش زباله‌گردها در سطح شهر تهران گفت: حضور زباله گردها به دلیل نبودن سیستم صحیح بازیافت در شهر تهران است که منجر به فعالیت این افراد شده است و تا زمانی که وضع بازیافت زباله تغییر نکند، زباله‌گردی را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مجمع نمایندگان استان تهران درباره تغییر وضعیت زباله‌گردها گفت: در این زمینه بارها با مسئولان مربوط، کارگروه تشکیل شده است اما از آنجا که زباله‌گردها معلول عوامل مختلفی از جمله مهاجرت، مشکلات اقتصادی و سیستم معیوب بازیافت زباله هستند هنوز با مشکلات زیادی در این بخش روبه‌رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد بسیاری از زنان و مردانی که اقدام به این کار می‌کنند سازمان‌یافته هستند.

سیاوشی با اشاره به رونق زباله‌گردها در برخی از مناطق شهرداری تهران گفت: بیشترین زباله‌گردها در مناطق یک و دو شهر تهران حضور دارند و وضع زباله‌گردها در این دو منطقه بهتر از سایر زباله‌گردهایی است که در مناطقی همچون گود محمودآباد و کهریزک فعال هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: درباره زباله‌گردها تذکرهای لازم را به مسئولان مربوط داده‌ایم و مشغول پیگیری این موضوع هستیم. چند صد نفر در گود محمودآباد و کهریزک در وضع نامناسب بهداشتی زندگی می‌کنند و نمی‌توانند از این چرخه معیوب، نجات پیدا کنند مگر اینکه به وضع آن‌ها توجه شود.

وی با انتقاد از موضوعات مطرح شده درباره ساماندهی زباله‌گردها گفت: چطور می‌خواهند ساماندهی کنند وقتی که زباله‌گردها کار غیرقانونی انجام می‌دهند و سازماندهندگان آنها از کودکان بهره‌کشی اقتصادی می‌‌کنند. برخی افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با اشخاصی در شهرداری تهران در ارتباط هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار