مصرف کالای ایرانی در گرو فرهنگ سازی و ارتقا کیفیت تولیدات داخلی است

کرج (پانا) - استاندار البرز در جشن روز کارگر گفت: باید با فرهنگسازی و ارتقا کیفیت تولید داخلی مردم را به سمت خرید کالای ایرانی هدایت کرد.

کد مطلب: ۸۱۷۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مصرف کالای ایرانی در گرو فرهنگ سازی و ارتقا کیفیت تولیدات داخلی است

محمدعلی نجفی در جشن روز کارگر که در سالن همایش های میلاد کرج برگزار شد ضمن تبریک روز کارگر و تبیین جایگاه کار و کارگر افزود: کارگران منشا اثرات مثبت در اقتصاد جامعه هستند.

وی ادامه داد: نامگذاری روزها و هفته ها، بهانه ای برای برنامه ریزی سالانه محسوب می شود، بنابراین باید از چنین فرصت هایی بهره برد.

نجفی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تثبیت بسترهای اشتغال استان گفت: برای این امر مهم همکاری و همراهی بانک ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اکنون روند تعامل نظام بانکی استان در راستای پیشبرد برنامه ها قابل قبول است ولی همچنان با کسب رضایت مردم فاصله دارد.

استاندار البرز با اشاره به شعار سال و ضرورت فرهنگسازی در جهت مصرف کالای ایرانی اضافه کرد: باید شرایط لازم برای ایجاد فضای رقابت عادلانه در منطقه برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شود تا کالایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید و عرضه کنند.

وی گفت: نمی توان مصرف کننده را با زور و اجبار به سمت خرید کالای داخلی سوق داد بلکه این امر باید با فرهنگسازی و ارتقا کیفیت تولید داخلی محقق شود.

نجفی افزود: تبلیغ و تبیین مزیت های استفاده از کالای ایرانی باید توسط مسئولان و رسانه ها صورت گیرد ولی در مقابل نیز ارائه تسهیلات کم بهره برای حمایت بیش از پیش از سرمایه گذار داخلی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق بیانات و منویات مقام معظم رهبری با توجه به شعار سال، تک تک آحاد مردم و مسئولان باید در جهت حمایت از کالای ایرانی گام بردارند.

استاندار البرز با تشریح وضعیت کنونی استان در حوزه اشتغال و تسهیل و رفع موانع تولید افزود: با توجه به پویایی و روند مطلوب البرز در این حوزه، این استان بستر لازم برای سرمایه گذاری و بهره برداری از تسهیلات بانک ها را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار