در حاشیه اختتامیه ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان: استان خوزستان رتبه برتر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزی را دارد

اهواز (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: درسال گذشته خوزستان از لحاظ میزان کسب رتبه های کشوری در جشنواره نوجوان سالم جزء 2 استان اول کشور بوده است.

کد مطلب: ۸۱۷۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان:  استان  خوزستان رتبه برتر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزی را دارد

حسین لامی زاده در حاشیه برگزاری اختتامیه ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم گفت: با توجه به تفاهم نامه ای که بین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان منعقد شده است، این جشنواره همه ساله در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه محور این جشنواره مبارزه با اعتیاد است، افزود: در این جشنواره یکسری فعالیت های فرهنگی برای پیشگیری از گرایش نوجوانان به اعتیاد و رفتارهای پرخطر صورت می گیرد.

لامی زاده با اشاره به اینکه این جشنواره در هفت رشته دانش‌آموزی و سه رشته برای همکاران فرهنگی برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: در بخش دانش‌آموزی آثار در قالب رشته‌هایی مانند ایده پردازی، مقاله‌نویسی، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم‌افزار و چندرسانه‌ای و در بخش همکاران، آثار در قالب الگوها و فنون آموزش پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری پیشگیری ارائه شدند.

وی گفت : سال گذشته در این جشنواره در استان خوزستان 10 هزار اثر ارائه شده بود اما امسال این تعداد به 25 هزار اثر افزایش پیدا کرد که این امر نشان دهنده توجه به مقوله نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه و در بین دانش آموزان است.

لامی زاده آثار ارائه شده از سوی دانش آموزان در این جشنواره را دارای کیفیت بالا دانست و تصریح کرد: دانش آموزان ما با ارائه آثار سطح بالایی در زمینه های مقاله، فیلم کوتاه، نرم افزار و .. نشان دادند که توانسته اند مهارت های لازم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فرا بگیرند و بنا داریم طی سالهای آینده مشارکت دانش آموزان را در این جشنواره افزایش دهیم به صورتی که تمامی دانش آموزان استان خوزستان برای حضور در این جشنواره ترغیب شوند.

وی کسب 9 رتبه کشوری توسط دانش آموزان خوزستانی را یک موفقیت بزرگ برای دانش آموزان استان عنوان کرد و گفت: درسال گذشته خوزستان از لحاظ میزان کسب رتبه های کشوری جزء 2 استان اول کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار