استاندار سیستان و بلوچستان: با تصمیم هیات دولت ۶ بازارچه جدید به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است

زاهدان(پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: با تصمیم هیات دولت ۶ بازارچه جدید به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است که سه بازارچه مربوط به منطقه سیستان است.

کد مطلب: ۸۱۷۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار سیستان و بلوچستان:  با تصمیم هیات دولت ۶ بازارچه جدید به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است

به گزارش روابط عمومی استانداری، سید دانیال محبی به منظور بازدید و بررسی مشکلات مربوط به بازارچه های جدید منطقه سیستان، به این منطقه سفر کرد و از نزدیک جانمایی این بازارچه ها را مورد ارزیابی قرار داد.
رییس شورای تامین استان تصریح کرد: با بررسی های بعمل آمده بهترین نقطه برای احداث بازارچه جدید تخت عدالت اراضی نزدیک شهر دوست‌محمد انتخاب شد.
محبی ادامه داد: این محل به دلیل دسترسی آسان همه مرزنشینان شهرستان، فاصله مناسب از بازارچه های میلک و گمشاد و نزدیکی به زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله فیبر نوری، راه، آب و برق مناسب ترین نقطه برای احداث بازارچه تخت عدالت شناخته شد.

وی افزود: جانمایی بازارچه تخت عدالت به دلیل اختلاف در دیدگاه های کارشناسی دستگاه‌های متولی با مشکلاتی مواجه بود که به همین منظور به همراه اعضای شورای تامین بازدیدی از نقاط پیشنهادی به عمل آمد.
استاندار همچنین با اشاره به خشکسالی‌های مستمر دو دهه اخیر در سطح استان به ویژه منطقه سیستان افزود: متأسفانه به دلیل خشکسالی های دو دهه اخیر، زمینه‌های کشاورزی و دامداری که شغل غالب منطقه به شمار می‌آید از بین رفته است که این موضوع متأسفانه معیشت مردم را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده است ، از این جهت باید از ظرفیت های اقتصادی منطقه به ویژه مرز به نفع مردم استفاده شود.
محبی ادامه داد: راه اندازی و آغاز به کار بازارچه های جدید با مشکلاتی مواجه بود که باعث شد مردم از ظرفیت این بازارچه‌ها بهره‌مند نگردند به همین دلیل به همراه دستگاه‌های متولی و برخی اعضای شورای تامین استان محل بازارچه از نزدیک بررسی شد و مقرر گردید با تعامل و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مرتبط تمهیدات احداث و آغاز به کار بازارچه ها اتخاذ گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار