"ایران خانم" مجلس ملی فرانسه به ترامپ هشدار داد

تهران (پانا) - 'دلفین او' نماینده مجلس ملی فرانسه که در این پارلمان به 'ایران خانم' شهرت پیدا کرده است، روز شنبه در گفت و گو با روزنامه لوپاریزین درباره عواقب خروج احتمالی آمریکا از برجام هشدار داد.

کد مطلب: ۸۱۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
"ایران خانم" مجلس ملی فرانسه به ترامپ هشدار داد

به گزارش ایرنا، 'دلفین او' در این مصاحبه گفت: در صورتی که آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شود، تهران نیز به نوبه خود از آن خارج خواهد شد و در این موضوع هیچ شکی نیست. اگر این اتفاق رخ دهد آنگاه این احتمال وجود دارد که عربستان سعودی و کشورهای واقع در این شبه جزیره برای به دست آوردن سلاح اتمی به تلاش مضاعفی دست بزنند که در صورت به وقوع پیوستن چنین موضوعی، یک فاجعه خواهد بود.

این نماینده پارلمان فرانسه درباره نتایج سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور به آمریکا گفت: 'رئیس جمهوری فرانسه موفق شد نگرش و رویکرد ترامپ را از گفتمان «توافق نه» به «توافق جدید» تغییر دهد. با وجود آن که هنوز در مورد تصمیم نهایی ترامپ در روز 12مه همچنان تردیدها باقی است اما امیدهای زیادی وجود دارد که وی از توافق خارج نشود.

دلفین او که در سال 2013 و همزمان با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در ایران زندگی می کرد، گفت: جامعه ایرانی که من در آن زندگی می کردم، بی نهایت مدرن است. ایران تنها کشور در کل منطقه خاورمیانه می باشدکه تا این حد سکولار است.

هفته گذشته پانصد نمانیده مجالس کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان، در نامه ای سرگشاده خطاب به همتایان خود در کنگره آمریکا، حمایت خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کردند.

این نامه به ابتکار دلفین او گردآوری شد و هدف از آن تاکید بر اهمیت توافق هسته ای ایران اعلام شده است.

این توافق که در سال 2015 به امضای ایران و شش کشور قدرتمند جهانی رسید، بعد از پانزده سال مذاکره به ثمر نشست اما با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، تلاش های دولت قبلی این کشور به همراه فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان به چالش کشیده شد.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که ایران به تعهدات خود عمل نکرده است، این توافق را بدترین توافقی خواند که واشنگتن تاکنون امضا کرده است.

دلفین او 32 ساله، که پدرش در کره جنوبی متولد شده، رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه از حزب حاکم جمهوری در حرکت در مجلس ملی این کشور است و بسیاری از سیاستمداران فرانسوی معتقدند که وی افق دیدی فراتر از مرزهای فرانسه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار