رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد: نگهداری رایگان از فرزندان مادران کم سواد در خانه‌های کودک فرهنگسراها و سرای محلات

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اعلام کرد که اولویت سازمان نهضت سوادآموزی علاوه بر آموزش مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن، توانمند سازی مخاطبان خود است .

کد مطلب: ۸۱۷۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد: نگهداری رایگان از فرزندان مادران کم سواد در خانه‌های کودک فرهنگسراها و سرای محلات

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی،‌ علی باقرزاده با اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص توانمند سازی افراد کم سواد و بی سواد به بحث و تبادل نظر پرداخت.

باقرزاده در این دیدار با تبریک روز ولادت حضرت علی اکبر و تشکر از دعوت به عمل آمده برای تشکیل این جلسه، گفت: اکنون نظام آموزشی کشور ما دانش‌آموزان توانمند تربیت نمی‌کند و هر چه این مهم در نظام آموزشی کشور ضعف داشته باشد، ضرورت به وجود آوردن فرصت‌های مکمل برای توانمند سازی در کشور بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: اولویت سازمان نهضت سوادآموزی علاوه بر آموزش مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن، توانمند سازی مخاطبان خود است .

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص رویکردهای حاکم بر فعالیت‌های سوادآموزی این سازمان تاکید کرد: توانمند سازی اجتماعی مخاطبان از طریق مراکز یادگیری محلی CLC از برنامه‌های مهم و در دست اجرای سازمان نهضت سوادآموزی است و در این زمینه فعالیت‌های مهمی را انجام داده است .

وی ادامه داد : این سازمان با همکاری و استفاده از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های دولتی مانند سازمان بهزیستی، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تدوین و انتشار بیش از 35 عنوان کتاب آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی برای توانمند سازی مخاطبان خود برای آغاز کسب و کارهای زود بازده و مشاغل خانگی کرده است .

معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی علاقه مند مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیان کرد: با همکاری و مساعدت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با استفاده از فضاهای و اماکن موجود مانند فرهنگسراها، سرای محلات، باغ موزه‌ها، امکان راه اندازی مراکز یادگیری وجود دارد تا از این طریق علاوه بر آموزش مهارت‌های سواد پایه ، زمینه توانمند سازی این افراد نیز فراهم شود.

اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ضمن اشاره ضرورت تشکیل این جلسه بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هر چند یک نهاد وابسته به شهرداری تهران به شمار می‌رود اما در عمل سیاست گذاری و تصمیم گیری‌های آن در هیات امنای 9 نفره ای که متشکل از 11 شخصیت حقوقی شامل شهردار تهران، رییس شورای شهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص دلیل و ضرورت تشکیل جلسه ادامه داد: با توجه به ماموریت و حوزه اختیارات وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین ظرفیت‌های موجود در سازمان فرهنگی هنری لازم است جلسات مشترکی برای ایجاد و توسعه همکاری فی مابین صورت پذیرد.

اوحدی ضمن برشمردن ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: این سازمان فرهنگی بیش از 35 فرهنگ سرا، 120 خانه فرهنگ، 25 پردیس سینمایی و خانه تئاتر و کتابخانه‌‌های عمومی را در اختیار دارد و این آمادگی را دارد از طریق انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان نهضت سواد آموزی ، اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی کرده و خدمات در خور توجهی به افراد کم سواد و نیازمند خدمت در همه مناطق تهران ارائه دهد .

وی همچنین پیشنهاد داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این آمادگی را دارد در قالب تورهای فرهنگی امکان بازدید مخاطبان سازمان نهضت سوادآموزی را از سراهای محلات، کتابخانه‌های عمومی و باغ موزه ها و فرهنگ سراها فراهم کند.

اوحدی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت موجود در فرهنگسراها این ظرفیت وجود دارد که به صورت رایگان از فرزندان خردسال و کودکان مادران کم سواد در خانه‌های کودک وابسته به این سازمان نگهداری شود تا از این طریق فرصت و امکان حضور این افراد در کلاس‌های سواد آموزی و توانمند سازی سازمان نهضت سواد آموزی فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار