رئیس محیط زیست استان تهران

برنامه جامع شناسایی و مهار کانون‌های آلایندگی تا پایان خردادماه تدوین می‌شود

تهران (پانا) - نخستین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در سال 97، پیش از ظهر امروز به ریاست استاندار تهران و دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با حضور اعضاء در محل استانداری تهران تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۱۷۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه جامع شناسایی و مهار کانون‌های آلایندگی تا پایان خردادماه تدوین می‌شود

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه موضوع وارونگی هوا جزء لاینفک همه کلان شهرها در فصول سرد سال بوده و به همین جهت محور مباحث سال گذشته کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران مربوط به کانون های آلودگی هوای انسان ساخت بود، افزود: آنچه که در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران پیگیری می شود هم آلاینده های طبیعی و هم آلاینده های انسان ساخت می باشد.

وی افزود: بر همین اساس در سال جدید با توجه به مشکل کم آبی و کاهش نزولات و خشکسالی در استان ، موضوع کانونهای ایجاد گرد و غبار در جنوب،جنوب غرب و جنوب شرق استان مورد بررسی کارگروه قرار گرفت و مقرر شد در خصوص پیشگیری و مهار و کنترل کانونهای ریزگرد در استان تهران دستگاههای اجرایی اقداماتی را به انجام برسانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد برنامه جامع شناسایی و مهار کانونهای آلایندگی تا پایان خردادماه توسط دبیرخانه با همکاری دستگاههای اجرایی تدوین و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران جهت تصویب و اختصاص اعتبارات لازم از محل قانونی ، مطرح شود.

کلانتری با بیان اینکه بررسی موضوع حقابه تالاب بندعلیخان توسط دستگاههای ذیربط ظرف مدت 10 روز از دیگر مصوبات این جلسه بود، گفت: با توجه به کاهش نزولات و کاهش ذخایر آب موجود در پشت سدها مقرر شد حقابه این تالاب به منظور ایجاد رطوبت منطقه و ممانعت از فعال شدن کانون جدید گرد و غبار در جنوب تهران، در حد امکان تخصیص داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران هر دوهفته یکبار به ریاست استاندار تهران تشکیل و در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات دستگاههای ذیربط در خصوص مهار ریزگردها در جنوب و جنوب شرق تهران ارائه خواهد شد، افزود: همچنین مقرر شد دستگاههای ذیربط مکانیسم تخصیص اعتبار جهت مقابله با گرد و غبار و پیشگیری از فعالیت این کانونها را در دستگاههای ملی خود پیگیری کرده و نتیجه را به دبیرخانه اعلام کنند.

دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای مقابله با پدیده ریزگردها بر اساس مصوبه سال 95 هئیت وزیران و قانون هوای پاک سال 96 ،تکلیف همه دستگاهها در سطح ملی و استانی مشخص می باشد، اظهار داشت: آنچه که ما در سال 97 پیگیری خواهیم کرد این است که دستگاههای ذیربط وظایف قانونی خود را در خصوص مهار ریزگردها انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار