برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم استان کردستان در سال 97 تشریح شد

سنندج(پانا)-در اولین نشست شورای آموزش و پرورش کردستان در سال 97 برنامه های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان تشریح شد .

کد مطلب: ۸۱۷۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم استان کردستان در سال 97 تشریح شد

در این نشست که صبح امروز با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری استان کردستان ، مدیر کل آموزش و پرورش و اعضای شورا در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در سال 97 تشریح و مورد بررسی قرار گرفت .

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در این نشست با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مطهری و شهدای فرهنگی ، گفت : 12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم و 12 لغایت 18 اردیبهشت به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نام گذاری شده است .

وی با بیان اینکه هدف از رسالت پیامبر اکرم ( ص ) معلمی بود، اظهار داشت : این تاج افتخاری برای معلمان و فرهنگیان است که وطیفه شغلی آنان در راستای رسالت پیامبر اکرم ( ص ) است .

طالب محمدی معلم را رکن اصلی تعلیم و تربیت و کارگزار اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و هدف از اجرای برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم را اعتلای فرهنگ عمومی و تکریم مقام و منزلت معلمان در جامعه بر شمرد و گفت : در این هفته توجه و اذهان عمومی به معلمان و مقام علم و دانایی جلب می شود .

وی در ادامه به تشریح سایر اهداف و سیاست های چهارده گانه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم پرداخت و گفت : کلیه برنامه ها و سیاست های اتخاذ شده منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به نحوه انتخاب معلمان برتر در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و اظهار داشت : انتخاب معلمان برتر در سه سطح آموزشگاه ، شهرستان و استان صورت گرفته است .

وی ملاک های تجلیل از معلمان برتر را بر اساس ملاک های عمومی و اختصاصی عنوان کرد و گفت : در قالب 13 موضوع معلمان برتر بر اساس چک لیست های اختصاصی انتخاب و معرفی شده اند .

محمدی هم چنین به تعداد معلمان برتر استان در سال 97 نیز اشاره کرد و گفت : در مجموع 12 معلم برتر در سطح استان و 96 معلم برتر در سطح شهرستان انتخاب شده اند که در ویژه برنامه های استانی و شهرستانها و مناطق به همراه تنی چند از معلمان نمونه بسیجی و پیشکسوتان فرهنگی از آنان تجلیل خواهد شد و یک نفر از معلمان برتر استان نیز به عنوان نماینده معلم در برنامه های کشوری شرکت می کند .

وی هم چنین در ادامه به تشریح اقدامات و برنامه های این هفته پرداخت و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و تجلیل از معلمان برتر استان و شهرستان با حضور مسئولین استانی و محلی ، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی ، حضور مسئولین در مدارس و اهدای شاخه گل ، برگزاری مراسم غبار روبی مزار شهدا ، مراسم سپاس معلم ، فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی و برنامه ریزی برای بکارگیری امکانات و فرصت های اجتماعی برای اعتلای فرهنگ عمومی و جلب مشارکت دستگاه ها را از مهم ترین برنامه های ستاد بزرگداشت هفته معلم عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار