اختتامیه سومین جشنواره کشوری "تابش" در جهرم

شیراز (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نبود رفتار صحیح و مسولانه در استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست را از عمده دلایل تخریب های محیط زیستی دانست و افزود: انسان آموزش دیده محور توسعه پایدار است که  مدیری کارآمد خواهد بود و چنین انسانی، در هر کسوتی که باشد، هرگز مسائل محیط زیستی را نادیده نخواهد گرفت.

کد مطلب: ۸۱۷۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه سومین جشنواره کشوری "تابش" در جهرم

سعید محمودی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره کشوری تابش با موضوع داستان کوتاه محیط زیستی که به ابتکار شهرستان جهرم برگزار شده بود اظهار داشت: مشاهده این همه عشق، اراده و علاقه به حفظ محیط زیست در میان فرهنگیان شهرستان جهرم، که منجر به اندیشه و فکر بلند و چالاکی کارکنان آموزش و پرورش در برگزاری چنین جشنواره فاخری شده تا ذهن های روشن و فعال دانش آموزان و مربیان را به چالش حفظ محیط زیست کشانده شود جای بسی خرسندی و امیدورای دارد.

وی افزود: تمامی مسوولان و کارکنان محیط زیست با تمام توان در راستای فرهنگ سازی و به ویژه برگزاری برنامه های سودمند و تاثیرگذار چه در سطح استان و یا ملی،در کنار آموزش و پرورش خواهند بود .

وی بیان داشت: یکی از دلایل عمده تخریب های محیط زیستی، عدم رفتار صحیح و مسولانه نسل حاضر در استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی گفت: انسان عمدتا به دو شیوه در تخریب محیط زیست دخیل است یکی بر اثر "آز" و یکی بر اثر "نیاز" ؛ آسیب هایی که بر اثر "آز" به وجود می آید گسترده و مخرب تر است، اما فقر و "نیاز" هم در این ویرانی موثر است البته فقر اندیشه و آگاهی به مراتب خطرناک تر و مخرب تر از فقر مادی است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در خصوص کافی نبودن محتوای آموزش محیط زیستی در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: انسان آموزش دیده محور توسعه پایدار است که مدیری کارآمد خواهد بود و چنین انسانی، در هر کسوتی که باشد، هرگز مسائل محیط زیستی را نادیده نخواهد گرفت .

محمودی همچنین گفت: زبان هنر، نویسندگی و اندیشه، بهترین راه برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی به ویژه در بحث محیط زیست می باشد .

عبدالله نورزاده، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم ضمن تشکر از مشارکت مدیر کل محیط زیست فارس نسبت به فرهنگ سازی و خیر مدرسه ساز محسن تابش به دلیل حمایت های فروان مادی و معنوی در امر آموزش وپژوهش و سایر دست اندر کاران افزود: جشنواره "تابش" پاسخی به نیازهای جامعه برای صیانت از محیط زیست در قالب داستان است و حفظ محیط زیست نیازمند جامعه پذیری متناسب و به هنگام در این عرصه است.

معاون فرماندار شهرستان جهرم گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره محیط زیستی که با تعداد زیادی از فرهنگیان اجرا می شود، عده ای دیگر از فرهنگیان این شهرستان نیز با نگاهی مسوولانه در حال پاکسازی منطقه چاتیزهستند و این نشان دهنده رشد فکری مردم و اهمیتی که به محیط زیست می دهند است.

قناعتیان خطاب به حاضرین در جلسه اظهار داشت: آیا تخریب و نابودی محیط زیست کمتر از آسیب طلاق درکشور ویا کمتر از آسیب بزه کاری در جامعه است؟

وی افزایش چشمگیر سازمان های مردم نهاد را از افتخارات این دولت دانست و افزود: تا پیش از دولت یازدهم تعداد این سازمانها در شهرستان به تعداد انگشت دست نمی رسید اما امروز با افتخار عرض می کنم 40 سازمان مردم نهاد به ثبث قانونی رسیده است .

زهره حیدری رییس اداره تکنولوژی وگروه های آموزشی اداره آموزش و پرورش اسان فارس نیز در ادامه گفت: اگرچه آموزش و پرورش مرجع اصلی آموزش و ایجاد فرهنگ در جامعه است اما نیاز است آموزشگران محیط زیست ابتدا آموزش های لازم در زمینه محیط زیست را به خانواده ها و حتی معلمان بدهند .

حیدری اقدام اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم در برگزاری جشنواره کشوری و با موضوع محیط زیست که دغدغه مهم این روزهاست را ستودنی بر شمرد .

این جشنواره در دو سطح دبیران و دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد و در بخش دانش آموزی نیز به زیر گروه های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم شده بود.

بیشترین آثار ارسالی از استانهای فارس، تهران، مازندران، گلستان ، کرمان بود که به ترتیب 831، 211، 108 و 96 اثر را به این جشنواره ارسال کردند.

در بخش همکاران فرهنگی،آثار ابراهیم نجف زاده از قائم شهر، مرجان زارع از مرودشت ، سارا خداپرست از شیراز، روح اله رنجبر از شیراز، حمید باقری از فارسان، نرگس چم حیدری از تهران برگزیده شدند و دربخش دانش اموزی در مقطع ابتدایی نیز رامش پوریان از چابهار، امیر محمد صمدی از تهران، یگانه یحیوی از روستای سیمکان همدان، فائزه صالحی چاه انجیری از شیراز و زینب خاموشی از بندر لنگه برگزیده شدند.

همچنین در بخش دانش آموزی در مقطع متوسطه اول، حمید صادق حکیمی از رفسنجان، آناهیتا افشاری از تهران، محسن حسن پور از فسا، غزل اسدی از جهرم، الهه کارگریان از یزد، زهرا مرادی دوست از جهرم و در مقطع متوسطه دوم نیز زهرا رزمخواه از جهرم، فهیمه امیری مقدم از آزاد شهر، پوریا اسکندری از تهران، فاطمه آبیل از آزاد شهر، محمدصالحی مردانی از فیروزآباد، آسیه نظری از آق قلا، مهدی امیری از جهرم به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار