مخالفت شورای شهر و شهرداری با واگذاری پارک جنگلی یاسوج به بخش خصوصی شرکت نفت

شورای شهر یاسوج با واگذاری پارک جنگلی یاسوج که حدود ۷۵ هکتار از مساحت جنگل های پایتخت طبیعت است مخالفت نمودند .

کد مطلب: ۸۱۷۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت شورای شهر و شهرداری با واگذاری پارک جنگلی یاسوج به بخش خصوصی شرکت نفت

به گزارش خبرنگار پانااز یاسوج، هدایت اکبری رییس شورای شهر در این خصوص گفت : در جلساتی که با استاندار و اعضای شورا داشتیم مخالف خود رادر اجرای این طرح اعلام نموده ایم و این در صورتی میسر خواهد شد که منافع مردم در آن احساس شود ،همچنین سود و منافع شخصی در آن نباشد و استفاده از آن عمومی و برای همه آزاد باشد .
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز با اشاره به اینکه هیچ تصمیمی بدون تصویب شورای شهر امکان پذیر نیست و واگذاری چنین طرحی اول موافقت شورای شهر و اعضای آن را باید داشته باشد .گفت : هر کاری که دست ساخته بشر باشد غیر منصفانه است و به اکولوژی منطقه ضرر میزند و رعایت نکردن چرخه اکولوژی ضربه بزرگی به محیط زیست وارد میکند که با هیچ سازه و کاشت درختی جبران آن نخواهد شد.
وی گفت :هر درخت بلوطی یک سرمایه گرانی است که باید از آن مراقبت نمود و از بین بردن آن به هیچ طریقی جبران نخواهد شد .
مقدم شهردار یاسوج موافقت با این طرح را در منافع ملی مردم و رعایت منافع آنها در سرمایه گذاری و رعایت لازمات زیست محیطی دانست و باز هم به موافقت شورای اشاره نمود و گفت : می بایست در طرح ها منافع شخصی و گروهی را نادیده و قانون طبیعت و حقوق بشر را در نظر گرفت .
مقدم با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و ارائه دهندگان این طرح چه منافعی را برجسته کرده اند و توضیح داده اند که موافقت استاندار را جلب نموده اند یاداوری کرد : ارائه این طرح در زمان شهردار قبلی صورت گرفته و با توجه به زمان کاری بنده که از مهر و آبان صورت گرفته و فصل زیر ساخت نبوده است اما توانستیم در همین مدت کوتاه کار نوردهی ۳۰ هکتار از پارک جنگلی را بصورت جدید انجام دهیم که به زودی افتتاح خواهد شد .
شهردار یاسوج ضمن اینکه پارک جنگلی سرماییه بزرگی است شهرداری را خدمت رسان مردم دانست و گفت: امیدوارم شهرداری بتواند خدمات بهتری را برای رفاه و استفاده همشهریان ارائه دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار