نائب رئیس مجمع کشاورزان خبره کشور:

تشکل های کشاورزی در تصمیم گیری مدیران مشارکت کنند

قزوین (پانا) - نائب رئیس مجمع کشاورزان خبره کشور گفت: تشکل های کشاورزی استان ظرفیت خوبی دارند که می توانند در تصمیم گیری مدیران مشارکت کنند و ایده های کاربردی خود را برای بهبود امور ارائه دهند

کد مطلب: ۸۱۷۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکل های کشاورزی در تصمیم گیری مدیران مشارکت کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حسین کاکاوند در جلسه فوق العاده مدیریت بحران برای بررسی سرمازدگی باغات استان که روز پنجشنبه با حضوراستاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل مدیرت بحران و مسئولان اجرایی در استانداری برگزار شد اظهارداشت: باغداران استان با این حادثه سرمازدگی مانند بیماری روبه مرگ هستند و اگر بسرعت به آنها کمک نشود نابود خواهند شد.

کاکاوند اضافه کرد: مشکل کشاورزان متعدد و مستمر است هر چند نمی خواهیم در برابر مسئولان اظهار عجز کنیم اما اگر کسی همه سرمایه خود را در یک حادثه از دست داد باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کشاورزان و باغداران همواره کمک دولت بوده اند و بدون کمک آنها هیچ دولتی نمی تواند به اهداف خود در تامین غذا و میوه برسد لذا انتظار دارند در زمانی که با یک حادثه طبیعی دچار بحران می شوند همه بسیج شده و به کمک آنها بیایند.

کاکاوند تصریح کرد: امروز کشاورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هم شغل ایجاد کرده و اگر بحرانی در این بخش ایجاد شود به اشتغال هم آسیب خواهد رسید لذا مدیران باید کلان نگری داشته باشند و در شرایط بحران درست تصمیم بگیرند.

وی اضافه کرد: هر چند مسئولان استانی در جهاد و بانک و مدیریت بحران همراه کشاورزان بوده اند اما انتظار داریم ارزیابی ها با نظر کشاورز باشد و در پرداخت خسارات نیز سرعت لازم ایجاد شود.

نمایندگان باغداران استان بیان کرد: چرا یک باغدار نمی تواند در ارزیابی خسارت مشورت و یا نظر بدهد و مدتها باید منتظر اعلام میزان خسارت باشد و فرصت اعتراض را هم از دست بدهد.

کاکاوند اظهارداشت: تشکلهای کشاورزی با حضور پیش کسوتان، باغداران و زارعان باتجربه می توانند کمک فکری خوبی برای مسئولان باشند اما جدی گرفته نشده اند و هنوز نمی توانیم در جلسات تخصصی که برای کشاورزان تصمیم می گیرند شرکت کنیم.

وی گفت: وقتی اقساط کشاورز دیر پرداخت می شود باید جریمه تاخیر دیرکرد بدهد اما اگر خسارت ما ماهها طول می کشد چرا این هزینه محاسبه نمی شود.

نائب رئیس مجمع کشاورزان خبره کشور اظهارداشت: سرمازدگی همه محصولات و سرمایه باغداران استان را نابود کرده ودرخواست می کنیم ضمن مهلت دادن برای بدهی سالهای گذشته کشاورزان اسیب دیده، نسبت به پرداخت تسهیلات کم بهره و بازپرداخت ۵ ساله موافقت شود تا خود را احیا کنیم.

کاکاوند افزود: دادن تسهیلات برای خرید تجهیزات مدرن پیش بینی حوادث هم می تواند یکی از راهکارها برای کمک به کشاورزان اسیب دیده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار