در گفت‌وگو با پانا

آقاپور، عضو فراکسیون زنان مجلس: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس تهیه و تدوین می‌شود

تهران (پانا) - عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جداگانه‌ای تحت عنوان مقابله اسیدپاشی فعلا در دستور کار مجلس وجود ندارد، در این حال می‌گوید لایحه منع خشونت علیه زنان در این فراکسیون تهیه شده است و اکنون در اختیار کمیسیون قضایی مجلس قرار دارد.

کد مطلب: ۸۱۷۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آقاپور، عضو فراکسیون زنان مجلس: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس  تهیه و تدوین می‌شود

معصومه آقاپور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر در تبریز گفت: در راستای پیشگیری از اسیدپاشی به وضع قانون جدید نیاز داریم چرا که قوانین موجود ناکارآمد بوده است و نتوانسته تأثیرگذار و بازدارنده باشد.

این نماینده مجلس درباره نبود محدودیت دسترسی به اسید در کشور گفت: متأسفانه اسید و مواد اسیدی به آسانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و معتقدیم محدودیت دسترسی به اسید به تنهایی کافی نیست و باید عواملی تعیین شود که بازدارنده باشد و خرید و فروش فقط به صورت قانونمند انجام شود.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: در این لایحه به تشدید مجازات اسیدپاشی توجه شده است کهامیدواریم در صورت تصویب جنبه بازدارندگی و پیشگیری‌ داشته باشد اما طرح جداگانه‌ای در این زمینه در مجلس وجود ندارد و در تلاش هستیم این موضوع در قالب طرحی تحت عنوان تشدید مجازات اسیدپاشی تهیه شود.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درباره طرح تشدید مجازات اسیدپاشی پیشنهاد من این است که نشست مشترکی با دستگاه قضا داشته باشیم و با همکاری قوه قضاییه مجازاتی درباره اسیدپاشی تعریف شود.

وی افزود: لایحه منع خشونت علیه زنان طی 15 ماه تهیه شد، در فراکسیون زنان به تصویب رسید، یک بار برای مراجع تقلید ارسال شد و اکنون برای بررسی در اختیار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.

آقاپور با اشاره به ضرورت تسریع بررسی لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: در دیدار نوروزی فراکسیون زنان با رئیس مجلس شورای اسلامی از آقای لاریجانی درخواست کردیم که این لایحه خارج از نوبت بررسی شود تا با تصویب آن مانع خشونت علیه زنان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار