رئیس سازمان مدارس غیردولتی : شهریه امسال براساس هزینه تمام‌شده مشخص می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت که در بخش شهریه امسال الگویی تعریف شده است که متناسب با هزینه تمام‌شده و شاخص‌های مدارس، هزینه مشخص و بر اساس معیارهای تعیین‌شده در الگو شهریه محاسبه شود.

کد مطلب: ۸۱۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان مدارس غیردولتی : شهریه امسال براساس هزینه تمام‌شده مشخص می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی‌وند با بیان اینکه مؤسسان مدارس غیردولتی به‌عنوان کارآفرینان فعالیت دارند اظهار کرد: این کارآفرینان حداقل از 10 تا 30 نفر در هر مؤسسه ایجاد اشتغال کرده‌اند که این مهم باید در کارگروه اشتغال استان‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با دو میلیارد تومان هزینه در کارگاهی، اشتغال‌زایی دو یا سه نفر را فراهم می‌کنند؛ اما در یک مدرسه غیردولتی با چنین هزینه‌ای، زمینه اشتغال حدود 30 نفر فراهم می‌‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش محور و مبنای توسعه و مدار تحول هر کشور است تصریح کرد: اگر کشوری در بحث آموزش نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کند، حتماً به سمت توسعه‌یافتگی خواهد رفت.

وی در این راستا پیشرفت صنعتی کشور سنگاپور را نشأت‌گرفته از توجه به آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری در آموزش نیروی انسانی دانست و افزود: به همین سبب سرمایه‌گذاران در این مؤسسات غیردولتی با سرمایه‌گذاری صادقانه خود در نظام تعلیم و تربیت به کمک دولت شتافتند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خطاب به مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی یکی از بسترهای مهم مشارکت است و مؤسسان مدارس غیردولتی وظیفه‌ای بسیار بزرگ و سترگ در بحث پرورش بنیادهای نوین، تربیت نسلی موحد، مسؤولیت‌پذیر، قانونمند و پویا برعهده دارند.

وی اظهار کرد: در بخش شهریه امسال الگویی تعریف شده است که متناسب با هزینه تمام‌شده و شاخص‌های مدارس، هزینه مشخص و بر اساس معیارهای تعیین‌شده در الگو شهریه محاسبه شود.

زینی‌وند در خصوص سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه بحث تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین است و یکی از راهکارهایی در سازمان مدارس غیردولتی مطرح شده، توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی مهم ترین وظیفه وخدمت مدارس غیردولتی به نظام تعلیم وتربیت را ارتقای کیفیت فعالیت آموزشی وپرورشی دانست و گفت: با توجه به اینکه درعصر جهانی شدن وگسترش فناوری اطلاعات وارتباطات بعنوان عنصر دانش ،دانایی وتحول درهمه اموراجتماعی ،سیاسی،فرهنگی ،اقتصادی قرار داریم، مطالبه برای آموزش با کیفیت ایجاب می کند که از مشارکت حداکثری درآموزش وپرورش استفاده شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: صرفه جویی 88میلیارد تومانی آموزش وپرورش استان توسط مدارس غیردولتی فقط از جهت صرفه جویی در نیروی انسانی وبدون احتساب فضا وسرانه است که این رقم قابل توجه ای است.

زینی وند با بیان اینکه مدارس ومراکز غیردولتی رتبه یک تا پنج در امتحانات نهایی را دارا هستند افزود: موسسان مدارس غیردولتی در برنامه ریزی برای ایجاد محیط آموزشی ارتقای برنامه‌های آموزشی وپرورشی خدمت شایانی به انقلاب تعلیم و تربیت کشور کردند.

وی ادامه داد: نگاه ویژه به مقوله مشارکت درآموزش وپرورش موجب تسریع و تصویب آئین نامه‌ها ودستورالعمل‌ها وجامعیت اسناد فرادستی وهم سویی حداکثری اسناد فرادستی با بحث مشارکت در آموزش وپرورش شده است و سیاست گذاری وجهت گیری کلان آموزش پرورش بخصوص نگاه ویژه مقام عالی وزرات به جذب مشارکت حداکثری در نظام تعلیم وتربیت است و براساس برنامه ششم توسعه وتاپایان سال 1400،مکلف هستیم سهم پوشش دانش‌آموزی درمدارس غیردولتی را به 15درصد برسانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در طول چند ماه گذشته موفق شدیم اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی را با پیگیری‌های مجدانه پس از 20 سال به تصویب هیأت دولت درآوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار