معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

فعالیت های آزمایشگاهی در حیطه یادگیری اهمیت ویژه ای دارد

اصفهان (پانا) - رحیم محمدی در حاشیه برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی رویکرد جدید آموزشی دوره متوسطه را اهمیت دادن به فعالیت های آزمایشگاهی و کارگاهی د انست.

کد مطلب: ۸۱۷۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های آزمایشگاهی در حیطه یادگیری اهمیت ویژه ای دارد

رحیم محمدی در حاشیه برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی پایه دهم و یازدهم متوسطه نظری که در مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان برگزار شد گفت: تجهیز آزمایشگاه ها ، تربیت مربیان، توجه به فضاهای استاندارد آزمایشگاهی و اثربخشی فعالیت ها در آزمایشگاه ها از جمله مباحثی است که در معاونت متوسطه مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی افزود: در بخش فرایندها برگزاری چنین مسابقاتی یکی از مهمترین فعالیت هایی است که از سطح مدرسه، منطقه و استان و کشور برنامه ریزی شده است .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: این مسابقات در چند موضوع مختلف درسی از جمله شیمی، فیزیک، زمین شناسی و زیست شناسی برگزار می شود.

وی با اظهار خشنودی از اینکه امسال این مسابقات در هر 41 منطقه در بخش استانی برگزار شد تا در این رابطه ارزیابی درستی از مسابقات شود اظهار داشت: اهمیت دادن به مدارس و فعالیت های آزمایشگاهی و رفع معایب و نقاط ضعف در زمینه فعالیت های آزمایشگاهی در مدارس از جمله اهدافی است که در این مسابقات دنبال می شود.

محمدی تاکید کرد: با تدبیری که اندیشیده شد در بحث تیزهوشان و گروه های منتخب نیز این اتفاق رقم زده شد و این امکان فراهم آمد تا این دانش آموزان هم در کنار دیگر دانش آموزان در این مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: تقویت جایگاه آزمایشگاه و فعالیت های آزمایشگاهی و عملی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است، با توجه به اینکه ما هنوز در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و به همین خاطر نیازمند توجه و تخصیص منابع بیشتر، به روز آوری دانش معلمان ، مربیان و فعالیت های آزمایشگاهی هستیم.

محمدی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی هایی که در استان شده است در سطح کشور هم در این مسابقات بدرخشیم و در راستای شان و جایگاه استان، قدم برداریم و و شاهد کسب رتبه های برتر باشیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان از گروه های تکنولوژی و مرکز تحقیقات معلمان که با حجم فعالیت بسیار بالا توانسته اند در طی یک روز برای برگزاری آزمون برای 300 دانش آموز برنامه ریزی کنند تشکر و تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار