استاندار سیستان و بلوچستان: از حفر چاه های غیرمجاز و برداشت آب از آنها پیشگیری جدی شود

زاهدان(پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عدم آگاهی عمومی از تاثیرات منفی برداشت‌های غیرمجاز آب، تاثیرات شدید و جبران‌ناپذیری را به سفره‌های آب زیرزمینی استان وارد کرده است که باید برای پیشگیری از حفر و برداشت آب از چاه های غیرمجاز تلاش بیشتری شود.

کد مطلب: ۸۱۷۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار سیستان و بلوچستان: از حفر چاه های غیرمجاز و برداشت آب از آنها پیشگیری جدی شود

به گزارش روابط عمومی استانداری، سید دانیال محبی در شورای حفاظت از منابع آب استان در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در استان به دلیل حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های غیرمجاز کاهش شدیدی پیدا کرده است، آگاهی بخشی عمومی در این زمینه مورد تاکید جدی قرار داد.
وی همچنین اتلاف بالای آب در هنگام انتقال به مزارع و نداشتن الگوی کشت مناسب منطبق با شرایط اقلیمی استان را به عنوان یک نقیصه به مسئولین ذیربط متذکر گردید و از آنان خواست با استفاده از ظرفیت پژوهش‌های دانشگاهی در این زمینه اهتمام بیشتری بورزند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم در این جلسه با تشریح جزئیات اضافه برداشت آب از سفره های زیرزمینی استان توسط چاه‌های غیرمجاز، این موضوع را یکی از صدمات جبران ناپذیر بر سفره های آب زیرزمینی دانست.
جعفری با بیان اینکه ۱۰۰ درصد استان دچار خشکسالی شده است، گفت: منابع آب موجود در استان بسیار اندک است که ضرورت دارد منابع موجود به درستی مدیریت گردد.
همچنین در این جلسه موضوعات مربوط به وضعیت موجود منابع آبی استان و برنامه‌های حفاظت از منابع آب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار