حضرت علی اکبر (ع)شبیه ترین مردم به پیامبر اسلام

اسلامشهر (پانا)-روز یازدهم شعبان ،ولادت پسر برومند امام حسین (ع)،حضرت علی اکبر (ع) است که به عنوان نماد جوان در روز عاشورا شناخته میشوند.

کد مطلب: ۸۱۷۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
حضرت علی اکبر (ع)شبیه ترین مردم به پیامبر اسلام

درباره دوران کودکی حضرت علی اکبر(ع)و شخصیت ایشان گفته شده، وی جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسار، شبیه ترین مردم به پیامبر اکرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی ابن ابی طالب(ع) به ارث بودند

فرهنگ اسلام، جوان را در جایگاهی ارزشمند و بلند قرار داده و تعابیر والایی را در شأن او آورده است. دین اسلام، جوان را به ملکوت نزدیکتر از دیگران می داند و معتقد به تکریم و بزرگداشت اوست.

در حدیثی از رسول اکرم (ص) آمده ،که فرمودندفضیلت جوان عابد که از آغاز جوانی عبادت کند بر پیری که وقت کهولت به عبادت بپردازد، همانند فضیلت پیغمبران بر دیگر مردمان است

جوان، کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت است؛ از این رو در برنامه ریزی ها و سیاست های فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه ای به این نسل می شود و دولت ها برای بهره برداری صحیح و استفاده مطلوب از نیروها و استعدادهای جوانان در امور مختلف سازندگی و اداره کشور، تمام تلاش خود را به کار می گیرند .

امام خمینی (ره) نیز در بیانی شیوافرمودند: اگر در یک جمله ی کوتاه از من بپرسند که شما از جوانان چه می خواهید، خواهم گفت، تحصیل، تهذیب و ورزش و من فکر می کنم که جوانان باید این سه خصوصیت را دنبال کنند.

جوان، محتاج اسوه و الگوست، اسوه و الگوی جوان، باید جوان باشد، تا فضایل و کمالات این جوان دست یافتنی و ملموس باشد. قرآن برای زندگی بشر، اُسوه و الگو معرفی می کند، «و لکم فی رسول الله اسوه حسنه» و اگر پیامبر و سبک زندگی نبوی اسوه و الگوست، هر شخص و سبک دیگری اگر بخواهد اسوه و الگو باشد، باید رنگ و بوی پیامبراسلام را داشته باشد باشد .

امید آنکه ولادت حضرت علی اکبر (ع) بهانه ای باشد، برای شناخت خداوند، خود و مردم و جوانان جامعه دینی و هر کجا باشیم و هر که هستیم، قدم در مسیر شناخت اهل بیت (ع) و معارف بلند دین برداریم.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار