ترامپ: منتظر دیدار مرکل هستم

تهران (پانا) - رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در یادداشت توئیتری نوشت منتظر دیدار آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان است و در زمان کوتاه باید موضوعات زیادی مورد گفت و گو قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۱۷۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ: منتظر دیدار مرکل هستم

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ گفت و گو با مرکل را «برای دو کشور بزرگ، مفید» دانست.

رهبران آمریکا و آلمان در ساعت 1.50 دقیقه بعدازظهر به وقت محلی در نشست خبری مشترک حاضر خواهند شد.

منابع خبری یکی از موضوعات مهم دیدار مرکل و ترامپ را برجام دانسته اند. پیش از این نیز امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با همتای آمریکایی خود دیدار کرد که یکی از مسایل مطرح شده در دیدارها و سخنرانی های طرفین، برجام بود.

ترامپ در نیمه ژانویه 2018 اعلام کرد که اگر برجام اصلاح نشود، او دیگر در این توافق بین المللی نخواهد ماند و تحریم های اسقاط شده را باز می گرداند.

مکرون در کاخ سفید سخن از یک توافق جامع تر کرد که به ادعای وی شامل نفوذ ایران در منطقه، فعالیت های بالستیک و همچنین نگرانی های پس از برجام خواهد بود.

وی در کنگره آمریکا تاکید کرد که فرانسه از برجام خارج نخواهد شد چرا که آنها آن را امضا کرده اند و این کار به ابتکار و پیشنهاد آمریکا هم بوده است.

حال باید دید صدر اعظم آلمان که کشورش یکی از امضا کنندگان برجام بوده است با رئیس جمهوری آمریکا به چه توافقی خواهد رسید.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که به توافق یکجانبه پایبند نخواهد بود و در صورت خروج آمریکا از این توافق، گزینه های زیادی برای اقدام دارد که این اقدام و واکنش جامعه بین المللی به حرکت آمریکا درباره برجام، برای کاخ سفید ناخوشایند خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا باید در 12 ماه مه نظر خود را اعلام کند اما در دیدار با همتای فرانسوی خود گفت هنوز هیچ کسی نمی داند که من در این روز چه خواهم کرد!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار