امام جمعه اسلامشهر:

اعضای شوراها نمایندگان مردم هستند وآنان انتخاب شدند که مشکلات را بررسی کنند

اسلامشهر (پانا)- امام جمعه اسلامشهر گفت:شوراها نمایندگان مردم هستند ومردم آنان را انتخاب کردند که مشکلات را بررسی کنند و اگر توانستند حل کنند به مسئولین بالا انتقال دهند.

کد مطلب: ۸۱۷۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شوراها نمایندگان مردم هستند وآنان انتخاب  شدند که مشکلات را بررسی کنند

حجت‌الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه هفتم اردیبهشت97 با توصیه همگان به تقوا و حفظ وحدت میان مسلمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته میهمانان عالیقدری از ۱۸۴ کشور اسلامی ودر ردیف قاری و حافظ قرآن کریم داشت و جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات مسلمانان را دعوت به وحدت و تمسک به حبل الهی کرد .

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با قاریان و حافظان کشورهای مسلمان گفت: رهبری در این دیدار فرمودند: باید قرآن را حفظ کرد و خواند و به آن عمل کرد، عمل به قرآن است که وحدت ایجاد می‌کندو ایشان بدبختی مسلمانان را در زمان حاضر به دلیل عمل نکردن به قرآن دانستند .

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر تأکید کرد: قرآن می‌گوید کفار را برخود مسلط نکنید و یهود و نصاری را دوستان خود نگیرید و به ظالمان و ستمگران تکیه نکنیدو در اثر عمل نکردن به قرآن اختلاف و تفرقه در میان کشورهای اسلامی افتاده و استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و اسرائیل و کشورهای اروپایی از این اختلاف استفاده می‌کنند .

وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی و انقلابی که دشمنان قصد سرنگونی آن را داشتند وچهل سال از عمرش می‌گذرد و همین‌طور بالنده و باافتخار پیش می‌رود به این دلیل که به قرآن نسبتاً عمل می‌کند و قانونی اساسی آن برگرفته از قرآن است و به استکبار جهانی تکیه نمی‌کند و از کفار کمک نمی‌گیردو اگر امروز هم کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بخواهند از بدبختی و تفرقه و جنگ داخلی نجات پیدا کنند باید به قران روی بیاوردند و دستورات قرآنی را عمل کنند .

امام‌جمعه اسلامشهر با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی همه کشورهای اسلامی را به وحدت دعوت می‌کند ،گفت: در داخل کشور هم مسئولین با یکدیگر و با ملت اگر دست‌به‌هم دهند استکبار جهانی هیچ کاری نمی‌تواند بکند و به تعبیر امام و رهبری هیچ غلطی نمی‌توانند بکند اگر ما به قرآن تمسک بجوییم .

وی بابیان اینکه قرآن کریم وحدت و باهم بودن را نعمت می‌داند ، افزود: در زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) در مرکز اسلام در مدینه دو قبیله بزرگ صدها سال باهم جنگ داشتند قرآن که آمد و به آن عمل کردند دشمنی آنان تبدیل به دوستی و وحدت شدو مسلمانان بارها به دلیل کنار گذاشتن قرآن کریم که باید باهم برادر باشند دشمن یکدیگر شدند که در برخی از کشورهای اسلامی مشاهده می‌کنیم .

خطیب نماز جمعه اسلامشهر به سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع)اشاره کرد و گفت: ایشان به تعبیر امام حسین(ع) شبیه‌ترین مردم به پیامبر ازنظر صورت و سیرت است وولایت‌پذیری، تبعیت از پدر و حضور ایشان در جبهه‌های جنگ برای جوانان ما الگو است امام حسین (ع)می‌فرمایند ما هر وقت به یاد پیامبر می‌افتادیم به جمال علی اکبر(ع) نگاه می‌کردیم.

وی با اشاره به روز شوراهای اسلامی گفت: مردم شوراهای اسلامی را انتخاب کردند که به مشکلات مردم برسند نه به مشکلات خود. بعضی از شوراها به مشکلات خود و بستگان خود می‌رسند، شوراها نمایندگان مردم هستند مردم آنان را انتخاب کردند که مشکلات را بررسی کنند و اگر توانستند حل کنند و اگر نتوانستند به مسئولین بالا انتقال دهند

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کار و کارگر گفت: کارگران هم در انقلاب و هم در جنگ تحمیلی حضور چشمگیری داشتند و شهدای بزرگی را تحویل اسلام کردند کارگران در همه صحنه‌ها حضور داشتند از مسئولین محترم نظام می‌خواهیم که به مشکلات قشر کارگر توجه کنند کارگر ازنظر اسلام قشر شریفی میباشند و مانند مجاهد فی سبیل الله است .

وی خاطرنشان کرد: امروز در این موقعیت حمایت از کارگران، مصرف کالای ایرانی است واگر ما کالای ایرانی بخریم و بفروشیم کارگران تقویت می‌شوند یکی از راه‌های حمایت از کارگران خریدوفروش کالای ایرانی است.

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) گفت: خداوند در آیات قرآن کریم وعده پیروزی اسلام بر تمام ادیان و مکتب‌ها را داده و می‌دانیم خداوند عالم در ساحت مقدسش خلف وعده نیست و روایات قطعی از پیامبر تا وجود مقدس امام زمان (عج) و امامان یازده‌گانه وجود دارد که این وعده قطعی خداوند در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد بود .

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: امام باقر (ع)می‌فرمایند، تحقق وعده پروردگار هنگام ظهور مهدی (عج) است ودر هنگام ظهور مهدی (عج) کسی روی زمین باقی نمی‌ماند مگر به نبوت پیامبر اعتراف کندوامام خمینی نیز فرمودند اگر عید ولادت حضرت رسول(ص) بزرگترین عید مسلمان است باید بگوییم که عید شعبان، عید تولد حضرت مهدی (عج) بزرگترین عید تمام بشر است.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار