توضیحات معاون حقوقی آموزش و پرورش درباره دستگیری ضارب معلم خوزستانی

نجفی: وزیر آموزش و پرورش پیگیر پرونده است

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از بازداشت ضارب معلم خوزستانی خبر داد و گفت که پرونده این موضوع برای دادرسی به دادگاه ارسال می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۷۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات معاون حقوقی  آموزش و پرورش درباره دستگیری ضارب معلم خوزستانی

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نجفی افزود: با پیگیری‌های این وزارتخانه و همکاران استانی و منطقه، همچنین با جدیت و همکاری آقای بیرانوند، دادستان حمیدیه، شب گذشته ماموران از محل اختفای این ضارب با خبر شده و صبح امروز وی را بازداشت کردند.

وی در ادامه افزود: در این مورد از همان دقایق اولیه وقوع حادثه، مدیرمدرسه و آموزش وپرورش منطقه ضمن اطلاع‌رسانی به نیروهای انتظامی و مراجع قضایی از طریق واحد حقوقی استان و منطقه شکایت لازم را از دو جنبه خصوصی و عمومی طرح کردند.

وی ادامه داد که مصدوم کردن معلم در حین تدریس و سرکلاس درس نه تنها دارای جنبه خصوصی است بلکه واجد وصف مجرمانه عمومی نیز است و مجازات شدیدتری به دنبال دارد که حتی گذشت شاکی خصوصی مانع اجرای مجازات نمی‌شود .

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه ازاینکه ضرب و جرح و مصدوم کردن معلم در حین اجرای رسالت معلمی وصف مجرمانه از جنبه خصوصی دارد؛ ورود غیر قانونی و به عنف به محیط آموزشی و اقدام هتاکی به مسئولان مدرسه و بخصوص ایراد ضرب و جرح و شکستن حریم مدرسه به هربهانه و دلیلی از عوامل مشدده جرم تلقی می‌شود.

به گفته او، در این حادثه به نوعی نظم عمومی بویژه در میان فرهنگیان جریحه دار شد.

نجفی ضمن تشکر از عوامل نیروی‌های انتظامی و اطلاعاتی استان و منطقه ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب دادستانی حمیدیه، روند رسیدگی به این جرم تسریع و پرونده هر چه زودتر برای دادرسی به دادگاه ارسال شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش به طور موکد پیگیر این پرونده هستند و پیگیری این پرونده به طور ویژه در دستور کار معاونت حقوقی وزارتخانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار