پومپئو هفتادمین وزیر امور خارجه آمریکا شد

تهران (پانا) - رئیس سابق سیا به عنوان هفتادمین وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا سوگند یاد کرد.

کد مطلب: ۸۱۶۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
پومپئو هفتادمین وزیر امور خارجه آمریکا شد

مجلس سنای ایالات متحده آمریکا بامداد پنجشنبه با ۵۷ رای موافق و ۴۲ رای مخالف، رسما «مایک پومپئو» را به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور و دومین وزیر امور خارجه دولت ترامپ معرفی کرد.

پومپنو از سوی دموکرات‌ها عموما به عنوان فردی جنگ‌طلب با دیدگاه‌های ضد اسلام و مسلمانان و همچنین همجس‌گرایان شناخته می شود.

پمپئو رسما به عنوان هفتادمین وزیر امور خارجه آمریکا سوگند یاد کرد و کاخ سفید همزمان با این رویداد تصاویر دیدار گذشته و محرمانه وی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را منتشر کرد.

این دیدار زمانی صورت گرفته است که پمپنو به عنوان مدیر سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) مشغول فعالیت بوده است.

ترامپ پیشتر انتشار این تصاویر را ایده خوبی دانسته بود. «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا (کاخ سفید) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر تصاویر مرتب با این دیدار را منتشر کرد و نوشت: «پمپئو کار فوق‌العاده‌ای برای رئیس‌جمهوری آمریکا انجام می‌دهد و تلاش‌هایمان را برای خلع سلاح شبه جزیره کره رهبری می‌کند.»

پس از انتصاب رسمی رئیس پیشین سیا به عنوان وزیر خارجه آمریکا، امروز اخباری مبنی بر سفر وی به عربستان سعودی و سرزمین های اشغالی به منظور دیدار و رایزنی با مقامات این کشورها منتشر شد. این سفر هفته آینده صورت می گیرد.

جزئیات و اهداف این سفر اعلام رسمی نشده است اما به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن موعد اعلام تصمیم ترامپ در خصوص برجام (22اردیبهشت)، صحبت درباره ایران از مهمترین نکات این سفرها باشد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در تشریح سفر خود به ایالات متحده و دیدارهایش با ترامپ گفته بود که آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

مقامات ایرانی همچون محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در مواضعی هماهنگ خروج ایران از NPT و برجام را تاوان این تصمیم ایالات متحده معرفی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار