دانش‌آموز نویسنده قائم‌شهری: من با کتاب در زمان سفر می‌کنم

قائم‌شهر (پانا) - دانش‌آموز نویسنده قائم‌شهری در آیین رونمایی از دومین کتابش گفت: کتاب برای من هرگز تمام نمی‌شود و من با کتاب در زمان سفر می‌کنم.

کد مطلب: ۸۱۶۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز نویسنده قائم‌شهری: من با کتاب در زمان سفر می‌کنم

عسل ابوالقاسمی، دانش‌آموز ۱۳ ساله‌ قائمشهری که از اول ابتدایی در کانون پرورش فکری قائمشهر، دوره‌های نویسندگی و داستان‌نویسی را گذراند، دومین رمان خود را به چاپ رسانده است.

در آیین رونمایی از کتاب این نویسنده‌ کوچک با نام «در مخفی» که در مجتمع فرهنگی هنری قائم‌شهر برگزار شد، یداللهی، مدیر انجمن داستان‌نویسی قائم‌شهر با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان با استعدادی نیاز به کشف توانایی و حمایت خانواده‌ها دارند، گفت: عسل در کتاب‌هایش قهرمان‌پردازی نمی‌کند، یعنی برای حل مشکلات داستان‌هایش تنها گام برنمی‌دارد بلکه به همراه دوستانش بر حل مشکل می‌کوشد.

او افزود: داستان‌های عسل ساده و صمیمی است و داستان را برای خواننده جذاب می‌کند.

سیدعلی علوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم‌شهر، نیز در این آیین گفت: زمزمه‌هایی بود که برگزاری چنین تشریفاتی برای عسل زود است ولی این عمل عسل را مصمم‌تر می‌کند.

او افزود: ملتی که حرفی برای گفتن نداشته باشد، مرده است.

علوی با بیان اینکه ادبیات، زبان گویای یک ملت است آرزو کرد که «عسل‌»های دیگری نیز در قائم‌شهر کشف شود.

عسل ابوالقاسمی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، ضمن سپاسگزاری از مربیان و مسئولانی که در رسیدن به هدف، یاری‌اش کرده‌اند، گفت: کتاب برای من مانند یک خوردنی است که هیچوقت تمام نمی‌شود. من با کتاب در زمان سفر می‌کنم.

او درباره کتاب تازه‌اش گفت: این داستان درباره یک دختر است که در خانه جدید خود یک اتاق دارند و در این اتاق همیشه به روی او بسته است. دخترک به همراه دو دوستش کنجکاو می‌شود تا از راز پنهان این اتاق سر در بیاورد.

ابوالقاسمی ادامه داد: این داستان کاملا خیالی است. من داستان‌های چالش‌برانگیز و هیجانی را بیشتر می‌پسندم و گاهی از آن‌ها الگو می‌گیرم.

این نویسنده نوجوان گفت: کتاب مخفی در ده سالگی به اتمام رسید ولی به علت مجوز و مشکلات دیگر چاپ آن به تعویق افتاد.

ابوالقاسمی در توضیح چرایی تیره بودن رنگ جلد کتاب نیز گفت: کتاب‌هایی که رنگ تیره دارند شخصا برای من جذاب هستند و کنجکاو می‌شوم که بدانم این طرح به داستان مرتبط است یا نه.

او یادآور شد که تمامی هزینه‌های چاپ کتاب را خانواده‌اش پرداخته‌اند.

ابوالقاسمی پیش از این کتاب «قصه‌های شیرین عسل» را به چاپ رسانده بود. «در مخفی» درتیراژ ۱۰۰ جلد به چاپ رسیده است.‌

دانش‌آموز خبرنگار: نیلوفر خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار