معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستاندر گفتگو با پانا:

برگزاری دومین بازارچه کارآفرینی دانش آموزان متوسطه اول خوزستان در اهواز

رشد ۲ درصدی ثبت نام دانش آموزان استان در دوره فنی حرفه ای و کاردانش 

اهواز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: دومین بازارچه کارآفرینی دانش آموزان دوره متوسطه اول خوزستان با حضور ۲۶ منطقه و در قالب ۴۰ غرفه در اهواز برگزار میشود. برگزاری این نمایشگاه در سال گذشته زمینه ساز رشد ۲ درصدی ثبت نام دانش آموزان فنی حرفه ای و کاردانش شده است.

کد مطلب: ۸۱۶۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین بازارچه کارآفرینی دانش آموزان متوسطه اول خوزستان در اهواز


جمشید کمایی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نگار پانا با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۴۰ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه خوزستان در مرحله شهرستانی جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند، اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در ۴ سطح مدرسه ای، شهرستانی، استانی و کشوری برای چهارمین سال پیاپی و در قالب ۶ محور برگزار می شود.


وی با اظهار اینکه دومین بازارچه کارآفرینی در قالب محور بازارچه کار و فناوری و کارآفرینی که از محورهای ۶ گانه جشنواره نوجوان خوارزمی است برگزار میشود، توضیح داد: محور کارآفرینی و بازارچه کار و فناوری، دست سازه ها، ایفای نقش و زبان انگلیسی، تصویر نویسی ادبیات فارسی، فعالیت های آزمایشگاهی و پژوهش و تحقیق از جمله محورهای برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی است.


کمایی در ادامه با اشاره به ساز و کار برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی، تصریح کرد: این جشنواره شاهد رقابت ۲۴۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه اول است. آثار این دانش آموزان پس از داوری در سطح مدرسه ای، منطقه ای و استانی به مرحله کشوری در شهر مشهد راه خواهد یافت.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در سال گذشته در محور کار آفرینی و بازارچه کار و فناوری رتبه اول کشور را از آن خود کرد، عنوان کرد: امروز شاهد برگزاری دومین بازارچه کار و فناوری بر اساس محور اول جشنواره نوجوان خوارزمی و با حضور ۲۶ منطقه آموزش و پرورش در اهواز هستیم. در این بازارچه که به عنوان مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی شاخته می شود آثار دانش آموزان در قالب ۴۰ غرفه داوری خواهد شد و آثار برگزیده به مرحله کشوری که تابستان امسال در مشهد برگزار خواهد شد؛ راه خواهند یافت.


وی افزود: در اولین دوره بازارچه کارآفرینی که فروردین ماه سال گذشته برگزار شد شاهد حضور ۹۰ درصدی مدارس منتخب بودیم. با برخوردهای مثبت بازارچه سال گذشته شاهد حضور ۱۰۰ درصدی مدارس منتخب استان هستیم.


کمایی در ادامه با برشمردن مهمترین کارکردهای برگزاری این بازارچه خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط بین مدرسه و بازار اشتغال، آشنایی دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از تولید یک محصول تا بازاریابی و فروش آن، کمک به مهارت آموزی و حرفه آموزی دانش آموزان، تبدیل مفاهیم نظری به مهارت های حرفه ای و عملی و رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان از مهمترین اهداف و کارکردهای برگزاری این دوره از بازارچه کارآفرینی در خوزستان است.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: رویکرد اصلی برگزاری بازارچه های این چنینی آشنا کردن دانش آموزان با مفهوم "تبدیل علم به ثروت" است. با برگزاری این بازارچه بستری مهیا می شود تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه های خود را به صورت مستقیم در معرض فروش قرار دهند و به نوعی با استفاده از مفاهیم نظری و عملی که در کلاس می آموزند درآمد زایی کنند.


وی مهمترین فایده برگزاری این جشنواره را به کمک به فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش کشور بر اساس رویکرد مهارت آموزی تلاش دارد تا دانش آموزان را به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش سوق دهد. در سال گذشته پس از برگزاری این بازارچه شاهد رشد ۲ درصدی آمار ثبت نام دانش آموزان در دوره های فنی و حرفه ای و کاردانش خوزستان بودیم که این این امر نشان از تاثیر بالای این برنامه بر هدایت تحصیلی دانش آموزان دارد.

گفتنی است؛ دومین دوره بازارچه دانش آموزی با رویکرد کارآفرینی امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۹۷ از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در محل ساحلی شرقی اهواز، جنب کتابخانه مرکزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار