در گفت‌وگو با پانا

خالقی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبرداد: رایزنی با وزارت بهداشت برای واردات داروهای بیماران سرطانی

سازمان غذا و دارو نمونه خارجی داروهای سرطان را وارد نمی‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید هم‌اکنون برخی از بیماران سرطانی برای یافتن داروی خود با مشکل مواجه هستند که این موضوع از مسئولان سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۶۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خالقی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبرداد: رایزنی با وزارت بهداشت برای واردات داروهای بیماران سرطانی

بشیر خالقی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مشکلات بیماران سرطانی برای یافتن داروهای خود گفت: تعداد بیماران سرطانی که به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند بسیار زیاد و داروهای این بیماران نیز خیلی گران است در نتیجه خانواده‌های بیماران مشکلات زیادی دارند. سازمان غذا و دارو نمونه خارجی داروهای سرطان را که مشابه داخلی دارند، وارد نمی‌کند. البته نمونه‌هایی که در ایران تولید می‌شود قابل دفاع است و از کیفیت خوبی هم برخوردار است اما برخی از بیماران نمی‌توانند این داروها را استفاده کنند چون با بدن آنان سازگاری ندارد و حتما باید از نمونه خارجی آن استفاده کنند که این موضوع باید برای بیماران تسهیل شود.

وی با تأکید بر اینکه تولید و تامین 96 درصدی داروها در داخل کشور ما را از واردات بسیاری از داروها بی‌نیاز ساخته است، گفت: اکنون قیمت داروهای خارجی بیماری سرطان خیلی گران است اما قیمت داروهای ایرانی معقول است و این داروها تحت پوشش بیمه‌های درمانی نیز قرار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هم اکنون حدود 65 قلم کمبود دارویی در کشور وجود دارد عنوان کرد که این رقم از کمبود مشکل‌ساز نیست. سیاست سازمان غذا و دارو این است که 10 درصد سهم بازار را به داروهای خارجی مشابه تولید داخل، اختصاص دهد و با توجه به این موضوع کمبود داروی خارجی طبیعی است.

خالقی خاطرنشان کرد: موضوع کمبود داروهای بیماران سرطانی را در کمیسیون بهداشت مجلس از طریق مسئولان سازمان غذا و دارو پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم که این مشکلات هر چه سریعتر برطرف و از دغدغه بیماران کاسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار