نخستین جشنواره دست‌ساخته‌ها و ابزار کمک آموزشی ادبیات فارسی در ساری برگزار شد

ساری (پانا) - نخستین جشنواره استانی دست‌ساخته‌ها و ابزار کمک آموزشی ادبیات فارسی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۶۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره دست‌ساخته‌ها و ابزار کمک آموزشی ادبیات فارسی در ساری برگزار شد

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در آیین برگزاری این جشنواره اظهار کرد: نخستین جشنواره استانی دست‌ساخته‌ها و ابزار کمک آموزشی ادبیات فارسی با محورهای ماکت، تولید محتوای الکترونیک، نقاشی و طراحی، فلش کارت و روزنامه دیواری بوده است.

او بر اهمیت زبان و ادبیات فارسی در برنامه درس ملی تأکید و بیان کرد: زبان، فرایندی است که از درک و دریافت سخن آغاز می‌شود و به تولید کلام معنادار می‌انجامد.

نظری زبان و ادبیات فارسی را رمز هویت ملی و سبب پیوستگی و وحدت همه اقوام ایرانی و گنجینه‌گران ارجی دانست که گذشته را به حال و آینده پیوند می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: آموزش زبان فارسی بستر مناسبی برای پرورش مهارت‌ها و ارزش‌های دانش‌آموزان در قالب‌های متنوع ادبیات به صورت شفاهی، دیداری و نوشتار و برای مقاصد و مخاطب گوناگون فراهم می‌کند.

نظری در پایان بر سازماندهی محتوا در دوره ابتدایی با تمرکز بر کارکرد ارتباطی زبان، هویت‌بخشی در دوره اول متوسطه و در نهایت استقلال‌طلبی در دوره دوم متوسطه نیز تأکید کرد.

در این جشنواره از نفرات برتر قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار