برگزاری اختتامیه مسابقات استانی قران ، عترت و نماز

مشهد (پانا)- اختتامیه سی و ششمین دور ه مسابقات (قران و عترت و نماز خراسان رضوی ) به میزبانی ناحیه یک مشهد ، در اردوگاه شهدای مدافع حرم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۶۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه مسابقات استانی قران ، عترت و نماز

این دوره از مسابقات دارای ۱۴ رشته می‌باشد که 2 رشته مداحی و اذان فقط مخصوص پسران است ؛ دانش آموزان دختر در ۱۲ رشته قرائت ، ترتیل ، حفظ عمومی ، 5 جزء ، 10 جزء ، 20 جزء ، حفظ کل ، صحیفه سجادیه ، نهج البلاغه ، مفاهیم ، احکام و انشای نماز به رقابت پرداختند .
در این دوره از مسابقات (قرآن و عترت و نماز) قریب به ۶۰۰ دانش آموز دختر به عنوان شرکت کننده در مرحله استانی حضور داشتند که ۲۵۴ نفر از آنها حائز رتبه‌های ممتاز و عالی شدند.
مهدوی خواه (رئیس اداره قرآن اداره کل خراسان رضوی) گفت : امسال قرار شد تا به جای 3 نفر ، از ۵ نفر در هر رشته تقدیر شود ؛ علاوه بر آن رتبه بندی ها به صورت کیفی انجام خواهد شد ، تا انشاءلله بتوانیم با این رتبه بندی به اهداف اصلی مسابقات قرآن و عترت که نهادینه کردن آموزش های قرآنی در زندگی دانش آموزان است نزدیکتر شویم.
وی افزود: ما از جهت اینکه اثبات کنیم حضور دانش آموزان در مسابقات برای ما ارزشمند است مرحله آموزشگاهی را مهمترین مرحله قلمداد کردیم.
مهدوی خواه ادامه داد : ما امسال ۶۰ هزار نفر رتبه اول درسطح آموزشگاه داشتیم که از طرف اداره کل برای همه آنها تقدیر نامه فرستادیم و همچنین برای تشویق هرچه بیشتر دانش آموزان به منظور راه یافتن به مراحل بعدی به همه آنها آنها هدیه دادیم.
رئیس اداره قران اداره کل خراسان رضوی افزود : در روز ۲۴ اردیبهشت سال جاری دانش آموزانی که حائز رتبه ممتاز شدند ، در مرحله فینال این مسابقات شرکت خواهند کرد.
در نهایت این مراسم با اهدای جوایز به دانش آموزان منتخب در مرحله استانی به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار