دانش آموزان بر اساس علاقه و استعداد تحصیلی به رشته مورد نظر هدایت شوند .

بوشهر ( پانا ) معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : در راستای تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین می بایست هدایت صحیح دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی - شغلی و آماده نمودن آنان برای تحصیلات عالی، جذب و ورود به بازار کار با توجه به امکانات و نیازهای جامعه فراهم شود .

کد مطلب: ۸۱۶۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان بر اساس علاقه و استعداد تحصیلی به رشته مورد نظر هدایت شوند .

سیروس فتحی در گفتگو با خبرنگار پانا بوشهربیان داشت : یکی از ارکان و الزامات هدایت تحصیلی و استعدادیابی دانش آموزان آشنایی آنها با حرف، مهارت ها و مشاغل بومی است که در راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اجرای آن تاکید شده است.

فتحی گفت : دانش آموزان با حضور در نمایشگاه های مشاغل و کارگاه های فنی و کاردانش جهت طرح ریزی مناسب تحصیلی شغلی با مشاغل موجود در جامعه آشنا می شوند تا بتوانند تصمیم گیری مناسبی در خصوص انتخاب رشته مطلوب بر اساس استعداد، رغبت و کیفیت بخشی به زندگی خود داشته باشند.

فتحی تصریح نمود : در راستای تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین می بایست هدایت صحیح دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی - شغلی و آماده نمودن آنان برای تحصیلات عالی، جذب و ورود به بازار کار با توجه به امکانات و نیازهای جامعه فراهم شود .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : در این راستا اجرای برنامه های هفته معرفی مشاغل در مدارس با همکاری سایر موسسات شغلی، نهادها و خانواده های، به عنوان یک فرصت مناسب می تواند کمک شایانی در روند تصمیم گیری مسیر زندگی دانش آموزان داشته باشد.

فتحی خاطر نشان کرد: دانش آموزان بر اساس توانمندی خود و مزیت های هر منطقه به دنبال مشاغلی باشند که علاوه بر ایجاد شغل برای خود زمینه اشتغال برای دیگران نیز فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار