رییس جهادکشاورزی ابرکوه:

گرمای امسال خسارت 900 میلیارد ریالی به پسته‌کاران ابرکوهی وارد کرده است

یزد(پانا)-رییس اداره جهاد کشاورزی ابرکوه با اعلام این خبر که گرمای امسال خسارت 900 میلیارد ریالی به پسته‌کاران ابرکوهی وارد کرده است، گفت: کشاورزان درخواست دارند تا برای بازپرداخت تسهیلات به آنان مهلت داده شود.

کد مطلب: ۸۱۶۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
گرمای امسال خسارت 900 میلیارد ریالی به پسته‌کاران ابرکوهی وارد کرده است

«مهدی غیب اللهی» از خسارت 100 درصدی به محصول پسته کشاورزان ابرکوه خبر داد و گفت: امسال در شهرستان ابرکوه چهار هزار هکتار سطح زیرکشت انواع مختلف پسته در باغ‌های ابرکوه را داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته 200 هکتار افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه به علت گرمی هوا در فروردین‌ماه خسارت بسیار سنگینی که حدود 900 میلیارد ریال برآورد می‌شود به کشاورزان وارد شده و باید گفت امسال هیچ‌گونه برداشت پسته در این شهرستان نخواهیم داشت و این در حالی است که سال گذشته از هر هکتار باغات شهرستان، یک تُن پسته خشک برداشت شده بود.

غیب اللهی با بیان این که بیشترین پسته شهرستان همه ‌ساله در بخش بهمن کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: خسارت وارده در مساحتی به اندازه سه هزار هکتار در باغات بخش بهمن و منطقه تیجرد کاملاً محسوس است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون کشاورزان تقاضا دارند در مرحله اول نسبت به بازپرداخت تسهیلاتی که از بانک‌های مختلف دریافت کرده‌اند به آنان مهلت داده شود چرا که برخی از آنان با این وضعیت حتی نمی‌توانند معیشت خود را تأمین کنند.

رییس جهاد کشاورزی ابرکوه در پایان نیز اضافه کرد: همچنین از کارشناسان بیمه خواستاریم تا جهت برآورد خسارت به باغات پسته کاملاً عدالت را در نظر گرفته و اجازه ندهند کشاورزان بیش از این متضرر شوند.

یاددآور می‏‏شود؛ اکبری، احمد آقایی، کله قوچی، فندقی و مقدار کمی هم اوحدی، ارقام پسته‌هایی است که در ابرکوه کاشت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار