لزوم نگاه جدی مدیران مدارس به بحث "هدایت تحصیلی"

مشهد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد اجرایی مدارس شاهد استان بر ضرورت توجیه والدین و دانش آموزان در مورد فرایند هدایت تحصیلی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۶۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نگاه جدی مدیران مدارس به بحث "هدایت تحصیلی"

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد اجرایی مدارس شاهد استان که امروز با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز تاکید کرد :ستاد اجرایی مدارس شاهد استان در مسیر خدمت به خانوادده های معزز شاهد و ایثار گران برای تسهیل امر ثبت نام و بهره مندی از تجارب همکاران و انتخاب بهترین ها برای مدارس شاهد و همچنین ویژه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در مدارس شاهد همچون سال های پیش تدارک خوبی دیده است و امیدواریم امسال نیز این برنامه ها پرشور تر و با نشاط تر از گذشته برگزار گردد.

وی در ادامه افزود :امسال بحث ثبت نام در برنامه های کاری مدارس شاهد اولویت دارد به خصوصبا توجه به اینکه احتمالا آزمون مدارس خاص را در دوره اول متوسطه نخواهیم داشت لذا باید تمهید مقدمات شود که پاسخگوی مراجعات مکرر اولیا ارجمند باشیم و امکان افزایش ظرفیت ثبت نام ها در مدارس شاهد را فراهم آوریم.

خدابنده همچنین با اشاره به نزدیکی به ایام امتحانات پایان ترم دانش آموزان خاطر نشان کرد: در راستای کیفیت بخشی به آموزش به عقب ماندگی های احتمالی دانش آموزان به خصوص در مدارس شاهد توجه ویژه شود و همکاران با مداخلات موثر و استفاده از تجارب و سخت افزار های ممکن به دانش آموزان توصیه کننداز این فرصت طلایی باقیمانده تا امتحانات پایان سال حداکثر استفاده و بهره مندی را داشته باشند،به ویژه در مورد دانش آموزان سال آخر که میانگین نمرات آن ها در کنکور تاثیر مستقیم دارد به خصوص که این تاثیر 30 درصدی در سال آینده به 40 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس ستاد اجرایی مدارس شاهد استان بر لزوم توجه ویژه به هدایت تحصیلی در مدارس شاهد تاکید کرد و گفت :در سال جاری قریب به 90 هزار دانش آموز در پایه نهم داریم که برای ثبت نام در پایه دهم باید راهنمایی بشوند و لذا با حجم سنگینی از کار روبرو خواهیم بود.

وی افزود : در سال گذشته دو سوم شرکت کننده های کنکور در رشته های تجربی بودند و این تب شرکت و پذیرش در رشته های پزشکی مشکلاتی را ایجاد می کند که البته همکاران ما در حوزه آموزش متوسطه تمهیدات خوبی را پیش بینی کردند و کمیته ها و کار گروه های تخصصی این مربوطه را تشکیل داده اند.

خدابنده در خصوص فرآیند هدایت تحصیلی تصریح کرد :دانش آموزان 70 درصد نمره ای که در هدایت تحصیلی کسب می کنند از طریق تست ها و اقداماتی است که در سطح مدرسه انجام می شود و 30 درصد مربوط به سوابق تحصیلی است منتها اولیا عموما فقط سوابق تحصیلی را مد نطر قرار می دهند و بدون در نظر گرفتن نمرات مشاوره ای دانش آموز خود خواستار شرکت در بعضی از رشته های خاص هستند و لذا بحث توجیه والدین و دانش آموزان در این خصوص بسیار مهم است .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم حرکت بخشی از دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای بیشتر کنیم چرا که زمینه حضور در بازار کار در این رشته ها فراهم تر است و این نکته باید هم در ادارات و هم در سطح مدارس مد نظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین معصومی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران خراسان رضوی هم در این نشست مشترک بااشاره به همکاری نزدیک این دو سازمان با یکدیگر به اهمیت توجه به توسعه و بهبود کیفیت همه جانبه مدارس شاهد در سطح استان اشاره کرد و گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا در نهایت مدارس شاهد به عنوان مدلی از مدارس موفق و نمونه در سطح جامعه مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار