رییس دفتر منطقه‌ایِ آیسسکو :

تبریز به عنوان کانون گردشگری فرهنگی ، دارای تمدن شهری و مهمان نوازی است

رییس دفتر منطقه‌ایِ آیسسکو گفت: تبریز به عنوان کانون گردشگری فرهنگی با ساختارهای مدرن و استانداردهای بالای سطح زندگی و برخوردار از تمدن شهری و مهمان نوازی است.

کد مطلب: ۸۱۶۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تبریز به عنوان کانون گردشگری فرهنگی ، دارای تمدن شهری و مهمان نوازی است

عباس صدری در آیین آغاز به کار رسمی رویداد تبریز 2018 گفت: کمیسیون ملی آیسسکو در ایران با همکاری شهرداری تبریز چارچوب خود را مشخص می کند.
وی اظهار کرد: مدیریت بخش فرهنگی آیسسکو نیز آمادگی خود را برای حمایت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری آذربایجان شرقی برای معرفی تبریز 2018 به کشورهای اسلامی اعلام می کند.
صدری ادامه داد: تبریز به عنوان کانون گردشگری فرهنگی با ساختارهای مدرن و استانداردهای بالای سطح زندگی و برخوردار از تمدن شهری و مهمان نوازی است.
وی گفت: منابع سرشار و تولیدات صنعتی گسترده، پتانسیل های قابل توجهی برای توسعه اقتصاد گردشگری در این شهر فراهم شده به ویژه محصولات و تولیدات دست ساز با علایم تجاری شناخته شده در سطوح بین المللی از ویژگی های این شهرستان است.
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد.
رییس دفتر منطقه‌ایِ آیسسکو گفت:در این طرح هر سال شهری از کشورهای اسلامی به عنوان 'شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ' معرفی می شود.در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
وی ادامه داد: برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد.این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.
صدری گفت:پیش از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه به معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.آیین آغاز به کار رسمی رویداد تبریز 2018 امروز همزمان با سفر رییس جمهوری به تبریز در مرکز همایش های بین المللی این شهر آغاز شد.
خبر نگار:آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار