داوران خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر از موزه سینمای ایران بازدید کردند

تهران (پانا) - تعدادی از داوران خارجی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از موزه سینمای ایران بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۱۶۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
داوران خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر از موزه سینمای ایران بازدید کردند

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ویرا لانگرووا، والری بو دو مارناک، احمد بویاچوغلو، آدور گوپالاکریشنان و رامان چاولا گروهی از داوران بخش مسابقه بین‌الملل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه 1397 از موزه سینمای ایران بازدید کردند.
در این بازدید احمد بویاچوغلو از هنرمندان کشور ترکیه و عضو هیات داوران «جلوه گاه شرق» در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در موزه سینمای ایران، گفت: بسیار تحت تاثیر این موزه قرار گرفتم. در ترکیه تنها دو موزه خصوصی وجود دارد که یکی در استانبول و دیگری در شهر آدانا قرار دارد.
وی با تحسین موزه سینمای ایران در جمع‌آوری گنجینه‌های فیلمسازان ایرانی، افزود: جمع آوری این میزان اشیا، اسناد و جوایز از سینماگران کار بسیار سختی است و موزه سینمای ایران کار بسیاری ارزشمندی برای جمع‌آوری این اشیا و اسناد انجام داده و قابل تحسین است، بسیاری از فیلمسازان نگاهی خودبینانه به جوایز خود دارند و جوایزشان را به موزه های سینمایی اهدا نمی‌کنند.
ویاچوغلو در پاسخ به اینکه کدام بخش از موزه سینمای ایران برایش جذابیت داشت، گفت: ازهمان ابتدا که وارد موزه شدم تصاویر اشخاص، دستگاه‌ها و ابزارهای قدیمی سینمایی، مجموعه عظیم جوایزی که جمع‌آوری شده نظر من را به خود جلب کرد و به سختی این کار عظیم فکر کردم.
عضو هیات داوران بخش «جلوه گاه شرق» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان اظهار کرد: در این مجموعه آثاری از دهه 1960 و 1970 میلادی دیدم که واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. قطعا در بازگشت به ترکیه به مردم کشورم در مورد موزه سینمای ایران خواهم گفت و آنها را مطلع خواهم کرد.
در ادامه ویرا لانگرووا منتقد و استاد دانشگاه در رشته سینما درباره موزه سینمای ایران گفت: این موزه بسیار جذاب است. من برای پنجمین بار است که از آن دیدن می‌کنم چون بسیار زیبا و الهام بخش است و به من برای مطالعات و تحقیقات پیرامون تاریخ سینمای ایران الهام می‌بخشد.
وی با ابراز علاقه‌مندی خود به تاریخ سینمای ایران، افزود: من درباره سینمای ایران و تاریخ آن مطالبی می‌نویسم و هر بار که از این موزه بازدید می‌کنم به موارد جالبی پی می‌برم؛ جزییات بیشتری که به شما دید وسیع تری از تاریخ سینمای ایران ارایه می‌دهد.
لانگرووا که سردبیری چندین نشریه فیلم در اسلواکی و چک را برعهده دارد، ادامه داد: تاریخ سینمای ایران بسیار متنوع و با سبک‌های مختلف است. امروز بخشی از فیلم «دختر لر» را دیدیم که با همکاری هندوستان در آن کشور ساخته شده است و دیروز نیز در جشنواره جدیدترین فیلم مجید مجیدی را دیدیم که باز هم با همکاری کشور هندوستان تولید شده بود. در موزه سینمای ایران پوسترهای بسیاری با زبان‌های فرانسه، روسی و فارسی دیدم و این بیانگر این است که سینمای ایران ظرفیت بسیاری برای همکاری و ارتباط با فرهنگ‌های دیگر دارد و این ویژگی بسیار مهم و به نوعی ارتباط بیشتر و گفتگوی بیشتر با سینمای جهان است. به همین دلیل من به سینمای ایران علاقه دارم.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار