مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم؛

لاریجانی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ: به موقع پاسخ رفتارهای‌تان را می‌دهیم

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به موقع جواب آمریکا و رژیم صهیونیستی را می دهیم و رفتار آنها تأثیری بر راه روشنی که ملت ایران طی می‌کند نخواهد داشت.

کد مطلب: ۸۱۶۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ: به موقع پاسخ رفتارهای‌تان را می‌دهیم

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی امروز (چهارشنبه، 5 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه سی و پنجمن دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: جامعه قرآنی به دلیل نورانیتی که پیدا می‌کند به چیزی کمتر از خداوند تکیه نداشته و از کسی نمی‌هراسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس بیان کرد: امروز سالروز حمله آمریکا به طبس است که فضاحتی را برای این کشور و آقای کارتر به بار آورد.

وی با اشاره به سخن امام که فرمودند خداوند به شن‌ها امر کرد، افزود: اگر جامعه‌ای به خداوند تکیه کند جنود الهی به کمکشان می‌آید.

روش های ملت ایران با تهدیدات آمریکا تغییر نمی کند

لاریجانی با اشاره به تهدید اخیر ترامپ علیه مردم ایران گفت: رئیس جمهور خودشیفته آمریکا ایران را تهدید کرده ولی باید بداند روش ملت ایران با این تهدیدها تغییر نمی‌کند و ایرانیان حد شما را می‌شناسند و بنا بر تجربه خوبی که دارند با این سخنان عصبانی نمی شوند.

ژست ها و مانورهای آمریکا در مسئله هسته ای و سایر امور تأثیری نخواهد داشت

رئیس نهاد قانونگذاری کشور اظهار داشت: این یک تخل است که آمریکایی‌ها با این ژست‌های فضاحت‌آور به ملتی که بر قرآن تکیه کرده می‌توانند اثر بگذارند، اما آنها باید بدانند که این مانورها در مسئله هسته‌ای و سایر امور تأثیری نخواهد داشت و ما به راهی که حضرت امام (ره) طراحی کرده پایبند هستیم، البته ما افتخار می‌کنیم که در قانون اساسی تأکید شده که از هر مظلومی حمایت شود و در این مسیر فلسطین و یمن را حمایت می‌کنیم چون مورد ظلم واقع شده‌اند.

به موقع جواب آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌دهیم

لاریجانی با اشاره به اینکه به موقع جواب آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌دهیم، گفت: رفتار آنها تأثیری بر پیمایش راه روشنی که امام خمینی پایه‌گذاری کرده نخواهد داشت، آحاد ملت ایران با تمسک به قرآن کریم در این راه استقامت دارند.

کشورهایی که به دنبال رابطه با صهیونیست ها هستند، عاقبتی ندارند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای دمدمی‌مزاجی که امروز به دنبال رابطه با رژیم صهیونیستی هستند عاقبتی ندارند، بیان کرد: این یک حقارت است که کسینجر می‌گوید منابع نفتی خاورمیانه برای ما بااهمیت‌تر از این کشورها است، اعراب مسلمان هستند اما برخی رهبران آنها کاری کردند که دشمنان اسلام در برابرشان گستاخی می‌کنند.این سفله‌گان سیاسی برای امت اسلامی مشقت ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) بیان کرد: قرآن رهبری روز و روشنی شب تار است؛ اگر شرایط جهان را شب تار تصور کنیم قرآن می‌تواند روشنی‌بخش باشد.

لاریجانی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که مردم را به استمرار مداوم برای انس با قرآن توصیه کرده‌اند، گفت: ایشان فرمودند قرآن عهد خداوند با خلق خود است و هر روز 50 آیه از قرآن کریم را تلاوت کنند؛ این سخن امام باعث انس با قرآن می شود و علیرغم اینکه زمان زیادی را از شخص نمی‌گیرد اما کمالات بسیاری را به بار می‌آورد.

برای رسیدن به جامعه منزه فرزندان باید با قرآن مأنوس باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه‌ای منزه داشته باشیم باید فرزندان آن جامعه با قرآن مأنوس باشند، گفت: برگزاری چنین مراسم‌هایی که با محوریت قرآن است می‌تواند برای جامعه بسیار موثر باشد که در این زمینه صدا وسیما، رادیو معارف و شبکه قرآن اثرگذاری خوبی دارند.

گسترش انس با قرآن جوهره اصلی برای رشد و کمال جامعه است

وی با بیان اینکه جوهر اصلی برای رشد و کمال هر جامعه‌ای تلاش افراد آن جامعه برای گسترش انس با قرآن است، بیان کرد: در سال‌های گذشته کودکی به نام طباطبایی حافظ قرآن بود و معنای قرآن را به خوبی می‌دانست و همه را تحت تأثیر قرار می‌داد و در عرصه بین‌المللی نیز بسیار موثر بود، امروز اینگونه افراد در جامعه بیشتر شده‌اند و آموزش و پرورش نیز باید با این رویکرد که قرآن رکن توسعه است آموزش قرآن را گسترش دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در همه بخش‌های نظامی و انتظامی آموزش و تلاوت قرآن در دستور کار قرار می گیرد، گفت: می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که هر شخصی پس از پایان دوره نظام وظیفه خود یک دوره معنوی را نیز طی کرده باشد و البته رادیو و تلویزیون نیز می‌توانند انس با قرآن را گسترش دهند.

در توسعه کشورها موضوع فرهنگ یک زیربنای مهم و بدون جایگزین است

وی افزود: در توسعه کشورها موضوع فرهنگ یک زیربنای مهم و بدون جایگزین است و بدون فرهنگ‌سازی توسعه رخ نمی‌دهد بلکه توسعه کشورها با اراده مردم صورت می‌گیرد.

نقش برتر آموزش های قرآنی در مقایسه با سایر امور فرهنگی

لاریجانی ادامه داد: معتقدم بدون تردید آموزش‌های قرآنی در مقایسه با سایر امور فرهنگی نقش برتری برای فرهنگ‌سازی و توسعه جامعه دارد و می‌توان با رجوع به سنت‌های اسلامی جامعه‌ای در تراز تفکر اسلامی را شکل داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که اهل قرآن است و معرفت قرآنی دارد بزرگترین چیزی را که خدا می‌تواند به انسان بدهد را به دست آورده است.

چیزی جز تمسک به قرآن برای توسعه کشور موثر نیست

وی با بیان اینکه چیزی جز تمسک به قرآن برای توسعه کشور موثر نیست، گفت: مقام معظم رهبری مکرراً جامعه را به انس و تأمل در قرآن توسعه می‌کنند زیرا قرآن رکن اساسی برای انسان‌سازی است.

لاریجانی با بیان اینکه همه ما خواهان توسعه کشور هستیم، افزود: طبق فرموده پیامبر (ص) جامعه اسلامی برای پیشرفت باید انس با قرآن داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار