۱۲ میلیون کارت بلیت در دست تهرانی‌‎ها

تهران (پانا) - تهرانی‌ها به طور میانگین در سال گذشته روزانه رکورد ۴ میلیون تراکنش را در حوزه شارژ، فروش و پذیرش کارت بلیت‌های الکترونیک و بلیت‌های QR مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رساندند و به همین جهت اغلب پرداخت‌های حمل و نقل عمومی در پایتخت غیرنقدی است.

کد مطلب: ۸۱۶۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ میلیون کارت بلیت در دست تهرانی‌‎ها

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، اکنون روزانه بیش از ۳ میلیون مسافر در سیستم حمل و نقل عمومی از کارت بلیت‌های الکترونیک استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تعداد کارت‌های فعال و مورد استفاده مردم به بیش از ۱۲ میلیون کارت می‌رسد. همچنین روزانه به طور میانگین در حدود ۲۰۰ هزار بلیت دوبعدی (QR) به شهروندانی که مایل به استفاده از کارت بلیت‌ها نیستند نیز به فروش رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از سال ۸۹ «کارت بلیت الکترونیک شهر تهران» را با هدف توسعه ارائه خدمات پرداخت در سیستم حمل و نقل عمومی شهر، ارائه کرده و تاکنون مسئولیت پردازش تراکنش‌ها را به عهده دارد.

وجود ساز و کارهای نوین در استفاده از کارت بلیت‌های الکترونیک موجب افزایش سرعت و دقت در پرداخت هزینه‌ها و برنامه‌ریزی برای خدمات، حسابرسی مالی ذینفعان و ارائه‌کنندگان خدمات با شفافیت و سرعت بالاست.

این سازمان همچنین از ابتدای راه‌اندازی پروژه بلیت الکترونیک، ارائه انواع خدمات روی این کارت‌ها و پشتیبانی آن، راه‌اندازی سامانه بلیت الکترونیک و در نهایت پایش اجرای تمامی فرایندهای مربوط بلیت الکترونیک را بر عهده داشته است.

در جهت پاسداشت و حمایت از فعّالیت سرویس‌های بومی و پیام‌رسان‌های داخلی و کمک به رفع انحصار پیام‌رسان‌های خارجی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به زودی به فعّالیت خود در پیام‌رسان تلگرام پایان داده و فعّالیت‌های اطّلاع‌رسانی و ارتباطی خود را در پیام‌رسان‌های ایرانی ذیل دنبال می‌کند؛ لذا از عموم شهروندان و مخاطبان کانال پیام‌رسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در تلگرام درخواست می‌کنیم ما را در پیام‌رسان‌های داخلی دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار