با حضور ۸۰۰ دانش آموز دختراردبیلی؛

جشن تکلیف دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدارس غیر دولتی برگزارشد

اردبیل (پانا) - جشن تکلیف دانش آموزان مدارس غیر دولتی استان اردبیل با حضور 800 نفر از دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس غیر دولتی اردبیل در حسینیه ثار الله سپاه حضرت عباس (ع) این استان برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۱۶۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدارس غیر دولتی برگزارشد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: تکلیف یعنی ماموریتی که خداوند به شما می دهد و شما در مرحله ای قرار گرفته اید که با خدا می توانید ارتباط برقرار کنید.

مصطفی کافی راد افزود: اگر این ماموریت را به کمک پدر و مادر خود به بهترین صورت انجام دادید، هم در دنیا و هم در آخرت بهشتی خواهید شد.

وی تصریح کرد: وقتی شما به سن تکلیف می رسید، معنایش این است که این قابلیت را پیدا کرده اید که خدای بزرگ شما را مورد خطاب قرار داده و احترام بگذارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه جشن تکلیف در حقیقت جشن تشرف یک نوجوان به سوی خدا می باشد، اظهار داشت: باید این فرصت معنوی را قدر بدانیم تا در دنیا و آخرت خوشبخت باشیم.

کافی راد با اشاره به اهمیت نماز خاطر نشان ساخت: بهترین راه ارتباط با خدا " نماز" است و شما باید از همین دوران آغاز تکلیف به نماز توجه کنید و از آن غافل نباشید.

به گفته وی محتوای این مراسم حائز اهمیت است و هر چه قدر روح معنوی در ان باشد، اثرات مثبتی خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در توصیه ای به اولیا دانش آموزان گفت: هدیه دادن به نوجوانان ، استفاده از لباس سفید برای چنین روزی بویژه مقنعه و چادر سفید برای دختران و نیز تهیه و تدارک مجموعه ای از وسایل رشد معنوی برای نوجوانان می تواند علاوه بر خاطره شیرین از این روز به یاد ماندنی، تاثیر بسیار خوبی در روحیه نوجوان بگذارد.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان نیز هدف از برگزاری این جشن را همسویی و همگرایی هرچه بیشتر مدارس غیر دولتی در جهت تبلیغ فعالیت های معنوی مدارس غیر دولتی در بین مردم و مسئولین عنوان نمود.

رسول پنداشته خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی، تقویت برنامه های تربیتی و باورهای دینی دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار