در گفت‌وگو با پانا

مدیر برنامه‌ریزی فستیوال سنگاپور: امروز فیلمسازان ایرانی فراتر از مرزهای کشورشان پا گذاشتند

تهران (پانا) - مدیر برنامه‌ریزی فستیوال فیلم سنگاپور تاثیر فیلمسازان ایرانی بر دنیای سینما را تحسین‌برانگیز دانست.

کد مطلب: ۸۱۶۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر برنامه‌ریزی فستیوال سنگاپور: امروز فیلمسازان ایرانی فراتر از مرزهای کشورشان پا گذاشتند

«لای ویجی» که برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم فجر به ایران سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره اهداف این سفر اظهار کرد: کار من و همکارانم انتخاب فیلم‌های ایرانی برای حضور در جشنواره فیلم سنگاپور است.

وی افزود: محصولات سینمای هالیوود در بسیاری کشورها از جمله کشور ما غلبه دارد؛ به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم تا نوع دیگری از سینما را به مردم معرفی کنیم تا مردم با سینمای کشورهایی چون ژاپن، ایران و استرالیا آشنا شوند.

مدیر برنامه‌ریزی فستیوال بین‌المللی فیلم سنگاپور درباره حضور فیلم‌های ایرانی در این فستیوال در گذشته گفت: همین سال گذشته فیلم ایرانی «ناپدیدشدن» از علی عسکری برنده دو جایزه از این فستیوال شد؛ جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن.

وی با ذکر نام برخی فیلم‌های ایرانی که انعکاس جهانی داشته اند گفت: در عصری که فیلم‌هایی مثل «انتقام‌جویان» بازار سینما را تحت تسلط گرفته اند، فیلم «جدایی» اصغر فرهادی یک غافلگیری بزرگ برای سینمادوستان دنیا بود.

وی افزود: فیلمسازان ایرانی چون اصغر فرهادی و مجید مجیدی امروز همه جا از جمله در میان مردم کشور ما شناخته شده هستند. امروز این هنرمندان فراتر از مرزهای کشورشان پا گذاشتند و توانستند بر دنیای سینما تاثیرگذار باشند و همگان را به ستایش وادارند.

ویجی در پایان با اشاره به فیلم «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی گفت: یکی از فیلمسازان سنگاپوری اقتباسی از این فیلم ساخته است که به نوعی ورژن سنگاپوری بچه‌های آسمان است و حتی صحنه‌هایی مشابه فیلم اصلی دارد.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار