پیوست خدمات مددکاری اجتماعی ویژه دانشجویان تدوین می‌شود

تهران (پانا) - پیوست خدمات مددکاری اجتماعی در مراکز مشاوره دانشجویی، برای برنامه های پیشگیری و مداخله ای ابلاغی به دانشگاه‌ها، تهیه و تدوین می شود.

کد مطلب: ۸۱۶۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پیوست خدمات مددکاری اجتماعی ویژه دانشجویان تدوین می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، سی و سومین کارگروه تخصصی مددکاری در دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با حضور مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت و اعضای این کارگروه برگزار شد، در این نشست برخی از موضوعات به شرح زیر بررسی شد:

تهیه و تدوین برنامه مراقبت و پیگیری مددکاری اجتماعی گروه‌های خاص در محیط‌های خوابگاهی و دانشجویی با تاکید ویژه بر پیشگیری و مداخله در بحران.

تهیه و تدوین پیوست خدمات مددکاری اجتماعی برای برنامه های پیشگیری و مداخله ای ابلاغی به دانشگاه‌ها از قبیل مداخله در شکست های عاطفی، پیشگیری از مصرف مواد در محیط های دانشجویی، مداخله در اقدامات خود آسیب رسان دانشجویان و در قالب نقش و وظایف تخصصی مددکاران اجتماعی در مراکز مشاوره دانشجویی.

تهیه نظام نامه ای جهت مساعدت و حمایت‌های مالی از دانشجویان درگیر مشکلات و نگرانی اقتصادی جدی.

تدوین مجموعه ای شامل بازتعریف نقش ها و فرایندهای تخصصی مددکاری اجتماعی در مراکز مشاوره دانشجویی شامل کیفیت و کمیت خدمات مددکاری اجتماعی مختص مراکز مشاوره دانشگاه‌ها.

تهیه شرح وظایف کامل مددکاران اجتماعی مختص مراکز مشاوره دانشجویی.

تدوین برنامه ای با هدف آسیب شناسی مشکلات و آسیب های روانی اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی با تاکید بر نقش و فعالیت مددکاران اجتماعی در محیط های خوابگاهی(خوابگاه‌های اصلی دانشگاه، مراکز خودگردان و پانسیون‌ها).

حمایت علمی و فنی در حوزه تخصصی مددکاری اجتماعی در قالب تعیین برنامه سوپرویژنی منطقه ای و یا استانی.

استفاده از ظرفیت گروه‌های همیار سلامت روان در راستای بازتولید سرمایه اجتماعی در قالب تهیه و سرفصلهای آموزشی به این منظور و گنجاندن آن در برنامه های آموزشی و اجرایی گروه های همیار سلامت روان در دانشگاه‌ها.

براساس این گزارش، برخی از موارد مطرح شده در این نشست بطور ضمنی مورد بررسی قرار گرفته و پیش نویس اولیه آن قبلا توسط این کارگروه تهیه و ارائه شده بود.

همچنین برنامه برگزاری پنجمین کارگاه آموزشی کشوری ویژه مددکاران اجتماعی مراکز مشاوره دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در دانشگاه یزد نیز ارائه شد.

موضوعات این کارگاه آموزشی شامل مداخله در بحران و برنامه های مراقبتی برای دانشجویان دارای مشکلات روانی اجتماعی، مهارت‌های ارزیابی و گزارش نویسی، تدوین و اجرای برنامه های توانمندسازی و حمایت اجتماعی برای دانشجویان و مداخلات مددکاری اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی(آسیب شناسی محیطی، مداخلات حمایت و مراقبتی، حل تعارضات و بهبود روابط بین فردی) بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار