امروز کشور نیازمند فرهنگ صرفه‌جویی مستقیم و غیر مستقیم در آب است

شیراز (پانا) - رئیس کمیسیون تربیتی و اجتماعی مجلس دانش آموزی کشور عنوان کرد: یکی از مشکلات بزرگ جامعه امروز ما کمبود آب و مصرف بی رویه آب هست که متاسفانه تاکنون با این مشکل به خوبی برخورد نشده است.

کد مطلب: ۸۱۶۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
امروز کشور نیازمند فرهنگ صرفه‌جویی مستقیم و غیر مستقیم در آب است

علی محرابی بیان کرد: باید فرهنگ صرفه جویی در آب را ابتدا از مدارس و دانشگاه ها شروع کرد .

نماینده استان فارس در مجلس دانش آموزی افزود: فرهنگ سازی در مدارس و دانشگاه ها بسیار آسان تر است چرا که در این مکان ها، دانش آموزان و دانشجویان تاثیرپذیری زیادی از معلمان و استادان دارند و از این راه می توان برای ایجاد فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب استفاده کرد .

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: یکی از راه های بسیار آسان برای فرهنگ سازی صرفه جویی در آب ایجاد کمپین *نه به اسراف آب* است. این کمپین ابتدا باید در مدارس و دانشگاه ها ایجاد شود با این شرح که اگر هر دانش آموز و دانشجو روزانه تنها یک لیتر آب صرفه جویی کنند، در هر روز 20 میلیون لیتر آب صرفه جویی می شود که در طول یک سال 73 میلیارد لیتر آب صرفه جویی می شود که این مقدار آب برابر با دو برابر حجم سد ملاصدرا اقلید می باشد .

رئیس کمیسیون تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه در جامعه همه مردم با مشکل کمبود آب مواجه شده اند و به همین علت سعی خود را در مصرف بهینه آب می کنند، اما این صرفه جویی، صرفه جویی مستقیم در آب هست و متاسفانه مردم با صرفه جویی غیر مستقیم در آب آشنایی ندارند که این خود مشکل بسیار بزرگی محسوب می شود. برای هر یک کیلو گرم برنج باید 5 هزار لیتر آب مصرف شود که متاسفانه در بیشتر منازل روزانه مقدار زیادی برنج اسراف می شود که این خود هدر دادن آب می باشد .

وی ادامه داد: برای تولید یک برگ کاغذ معمولی باید ده ها لیتر آب مصرف شود که متاسفانه در بیشتر منازل، اداره ها، مدارس و دانشگاه ها هر روز تعداد زیادی کاغذ اسراف می شود که این به نوبه خود مقدار بسیار زیادی آب را هدر می دهد. این موضوع این پیام را به ما می رساند که علاوه بر ایجاد فرهنگ صرفه جویی مستقیم در آب، باید فرهنگ صرفه جویی غیر مستقیم در آب در بین تمام مردم ایجاد شود .

محرابی در پایان بیان کرد: برای رهایی از مشکل کمبود آب نیاز به عزم همگانی مردم داریم و اگر مردم تنها 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند مشکل کمبود آب حل خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار