اعضای شورای شهر تهران از جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کردند

تهران (پانا) - تعدادی از اعضای شورای شهر تهران امروز ۴ اردیبهشت ماه از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۱۶۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای شهر تهران از جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کردند

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران و چند تن از اعضای دیگر این شورا ۴ اردیبهشت ماه از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کردند.

حق شناس نظر خود را درباره این رویداد هنری اینگونه گفت: به نظرم امروز سینما بزرگترین و تأثیرگذارترین رسانه است به همین دلیل کشوری که سینما دارد به راحتی می تواند پیام صلح، دوستی و فرهنگ غنی خود را به جهان مخابره کند و حتی اگر تمام بوق های تبلیغاتی دنیا علیه آن کشور فعال شوند، سینمای آن کشور می تواند به عنوان یک باطل السحر تمام فرایند تبلیغاتی را خنثی کند.

وی افزود: سینمای ایران با بیش از صد سال سابقه به ویژه بعد از انقلاب اسلامی توانست اوج بگیرد از همین رو سینما فرصت خوبی برای پرداختن به دارایی ها، ارزش ها، فرهنگ و شناساندن ایران است. من فکر می‌کنم ما باید قدر سینما را بدانیم چراکه با آن می شود بدون شلیک حتی یک گلوله خیلی از دروازه ها و شهرها را فتح کرد.

حق‌شناس اظهار کرد: فکر می کنم این جشنواره با سی و شش سال عمر، یک جشنواره ارزشمند و تاثیرگذار است البته این رویداد بعد از جدایی از بخش ملی خیلی بهتر دیده شد. من امیدوارم این فرصتی که در تهران شکل گرفته است بتواند کمک کند تا هم تهران شناسایی و هم سینما به عنوان یک موضوع فعالیت به خوبی دیده شود.

الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران هم درباره این رویداد گفت: جشنواره ها چه ملی چه جهانی سرمایه های فرهنگی کشور ما هستند و سرمایه فرهنگی ایستا نیست از همین رو جشنواره یک سرمایه پویا برای ارتباط با جهان پیرامون ما است که می تواند نشان دهنده توانمندی ها و ایده هایی باشد که جامعه ایرانی در پی آن است. از سوی دیگر جشنواره جهانی کمک می کند دیگران هم بتوانند به ایران بیایند و فضای جامعه ایرانی را درک کنند در واقع این امر سهیم کردن جامعه جهانی در سرمایه است.

وی در پایان گفت: این جشنواره سرمایه‌گذاری چند مرحله ای است و می تواند نگاه کشورهای دیگر را نسبت به ما تغییر دهد و دستاورد مثبتی برای ما و دیگران دارد چراکه باعث انعکاس تصویر واقعی تر از ما به دیگران می‌شود و مردم دیگر کشورها از فضاسازی های غیر واقعی فاصله می گیرند و به ایران و ایرانی واقع بینانه تر نگاه می کنند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار