در گفت و گو با پانا:

نائب رئیس کمیسیون تربیت اجتماعی هشتمین مجلس دانش آموزی کشور : مجلس دانش آموزی باید خود را از فضای سیاسی دور کند

شیراز (پانا) - نائب رئیس کمیسیون تربیت اجتماعی هشتمین مجلس دانش آموزی کشور با اشاره به اینکه اعضای مجلس دانش آموزی نمایندگان دانش آموزان کل کشور هستند و وظایفی دارند که باید با نگاه به مدارس و دانش آموز به تحقق آنها بپردازند، افزود: اعضای این مجلس باید مراقب باشند تا دچار سیاست زدگی نشوند و از ورد به احزاب مختلف سیاسی بپرهیزند.

کد مطلب: ۸۱۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نائب رئیس کمیسیون تربیت اجتماعی هشتمین مجلس دانش آموزی کشور : مجلس دانش آموزی باید خود را از فضای سیاسی دور کند


عرفان عباسی، در گفت و گو با پانا افزود: مجلس دانش آموزی اگر به سمت سیاسی شدن و دوگانگی شدن رفت از وظیفه اصلی خود باز می ماند، نمایندگان باید در عین حال که مسائل سیاسی را به دقت پیگیری می کنند اما اجازه ورود آن مباحث به درون مجلس را ندهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر حرف این مجلس واحد باشد، طرح ها و ایده های نمایندگان خریدار دارد افزود: تجربه دو سال فعالیت در مجلس دانش آموزی به ما ثابت کرد که رفتار دیگران در برخورد با این مجلس در گرو حرف واحد زدن است ، اگر متحد عمل می کردیم با ما مساعدت و طرح ها شنیده و پیگیری می شد و اما اگر چند حرفی و چند دستگی وجود داشت، مسوولان نیز توجهی به آن نمی کردند.

وی خطاب به اعضای مجلس نهم گفت: نمایندگان دوره نهم باید به این نکات توجه داشته باشند و فعالتر از ادوار گذشته وارد عمل شوند چرا که امروز مبنای کار مجلس بر عملیاتی کردن کارها و ایده هاست و از تئوری بودن خارج شده است.

نماینده هشتمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در خصوص فعالیته ای انجام گرفته در دوره هشتم مجلس گفت: در دوره هشتم، استان فارس و استانهای همجوار برای قطب کمیسیون تربیت اجتماعی مجلس انتخاب شدند تا فعالیت هایی را برای دانش آموزان در بخش تربیت اجتماعی دنبال کنند.

عباسی افزود: ما به اعتیاد دانش آموزان و به مسائل فرهنگی و مشکلات فرهنگی که در مدارس است پرداختیم و با ریشه یابی آنها به خانواده هاه رسیدیم و با ارائه طرح های مختلف، اقدام به فرستادن سفیران سلامت و مشاوران تخصصی به مدارس کردیم.

وی اظهار داشت: سفیران سلامت برای اعتیاد و مشاوران تخصصی برای بحث های اجتماعی که در خانواده ها پیش می آید و در مدارس بروز می کند انتخاب شدند و در این راه مدیر کل تربیت اجتماعی وزارت آموزش و پرورش نیز همدل و همراه ما بود تا این طرح با موفقیت اجرایی شود.

وی ادامه داد: بحث دیگری که ما دنبال کردیم در خصوص حقوق جنسی دانش آموزان با استفاده از ماده 20 منشور حقوق ملی دانش آموز بود که به مسائل و موارد مربوط به جنسیت دانش آموزان و مشکلات پیش روی آنان و پیش دستی هایی که به کودکان و بچه ها می شود اشاره داشت و با وزیر بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ شدیم و آمارهایی استخراج شده از این بحث بسیار نگران کننده بود؛ راهکارها نیز به آموزش والدین و کودکان پرداخت.

عباسی با اشاره به دیگر طرح های مهم ارائه شده در مجلس هشتم افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی پس از ارائه 25 طرح 10 مورد از آنها را پیگیری کردیم و علاوه بر آن یک طرح نظام نامه بوفه مدارس را پیگیری کردیم که یک طرح اقتصادی، فرهنگی در راستای حمایت از کالای ایرانی در بوفه مدارس و مشارکت دانش آموزان در گردش بوفه های مدارس است که هنوز در شورای عالی آموزش و پرروش تصویب نشده است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس نهم گفت: به نظر من باید نمایندگان مجلس نهم خلاق تر باشند چراکه بحث ها و طرح ما گاهی کارشناسی نشده بوده و نیازمند بودجه کلان بودند اما آنها باید به سراغ طرح هایی بروند که علاوه بر اینکه بی نیاز از تخصیص بودجه هستند اقتصاد زا نیز باشند کمک خرج آموزش و پرورش باشد نا بخشی از مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد: ما یک طرح به محیط زیست دادیم که این طرح در ده سال اول هزینه بر است ولی از سال یازدهم به بعد و به صورت مادام العمر درآمد زا است و در تولید کاغذ و استفاده هایی که از تولید کاغذ می کنند به صورت سه برابر به آنها بر می گردد و در نشست آخر این طرح انشاء الله به تصویب خواهد رسید و به محیط زیست می رود.

نائب رئیس کمیسیون تربیت اجتماعی هشتمین مجلس دانش آموزی کشور تاکید کرد: بحثی که باید خیلی دقت شود این است که نمایندگان مجلس دانش آموزی نباید وارد جناح بندی های سیاسی و احزاب شوند و نباید خود را وارد برنامه های سیاسی احزاب کنند.

وی استفاده از تجربیات نمایندگان مجلس دوره های قبل را برای خود و مجلس هشتم بسیار مفید دانست و افزود: برای من تجربه حضور در مجلس دانش آموزی و نشست و برخاست با بزرگان بسیار ارزشمند بود و این تجربه باعث شد تا فکر من بزرگ شود و مسیر زندگی من را به نوعی با تغییر رشته و انتخاب راه درست تر عوض کرد.

عباسی در پایان افزود: دانشگاه برای من شروع تازه ای در فضایی بسیار گسترده تر و با مطالبه گری بیشتر است ؛ در فضای دانشگاه نیز اهداف خود را دنبال خواهم کرد و محکم تر از مجلس دانش آموزی پیش می روم تا بتوانم نقشی موثر و مفید در جامعه داشته باشم.

اختتامیه هشتمین دوره مجلس دانش آموزی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت ماه جاری در تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار