معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

هر 2 ساعت یک نفر بر اثر مشکلات قلب و عروق در گلستان فوت می‌کند

گرگان(پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مرگ سالانه حدود 7 هزار نفر در استان گلستان گفت: نیمی از این جمعیت به دلیل مشکلات قلب و عرق و فوت می‌کنند و هر دو ساعت یک نفر بر اثر بیماری قلبی در گلستان می‌میرد.

کد مطلب: ۸۱۶۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هر 2 ساعت یک نفر بر اثر مشکلات قلب و عروق در گلستان فوت می‌کند

محسن اعرابی در آئین تجلیل از تلاشگران عرصه سلامت استان گلستان اظهار کرد: 75 درصد مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر رخ می‌دهد که شامل بیماری‌های مزمن تنفسی، سرطان، دیابت و قلب و عروق هستند.

وی عدم فعالیت فیزیکی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و الکل را از عوامل خطر عنوان و تصریح کرد: باید متناسب با تغییرات از روش‌های جدید برای حفظ سلامت مردم استفاده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مرگ سالانه حدود 7 هزار نفر در استان گلستان گفت: نیمی از این جمعیت به دلیل مشکلات قلب و عرق و فوت می‌کنند و هر دو ساعت یک نفر بر اثر بیماری قلبی در گلستان می‌میرد.

این مقام مسوول افزود: 65 درصد جمعیت بالای 18 سال در استان گلستان اضافه وزن دارند و از معضل چاقی رنج می‌برند، 58 درصد دچار کم تحرکی و 14.4 درصد افراد بالای 25 سال دیابت دارند.

اعرابی با تاکید بر اینکه پوشش همگانی سلامت اولویت نظام است، بیان کرد: پوشش تمامی جمعیت، پوشش خدمات سلامت و حفاظت در برابر خطر مالی از مهمترین عوامل این طرح است.

وی گفت: مسوولان سلامت در تصمیم‌گیری برای طرح‌های درست مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و نباید از این مهم غافل شوند چرا که غفلت آنها به ضرر مردم تمام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد توافق کردند اهداف توسعه پایدار را تا سال 2030 پوشش بیمه همگانی دهند و کشور ما نیز در این زمینه ورود کرده است.

اعرابی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت بسسته خدمت برای همه گروه‌های سنی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: حداقل نیمی از جمعیت جهان هنوز زیرپوشش کامل خدمات بهداشتی درمانی ضروری قرار ندارند.

وی بیان کرد: حدود 100 میلیون نفر در سال در دنیا دچار فقر شدید می‌شوند که برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی باید برای آنها هزینه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه جامعه‌ای سلامت روان دارد که نشاط اجتماعی داشته باشد، ابراز کرد: جامعه ای که در آن فضایل دینی و اخلاقی تقویت شده باشد در آنجا سلامت اخلاقی تسری می‌یابد.

اعرافی با اشاره به اینکه 700 بیمار سل در استان گلستان شناسایی شده است، گفت: مسائلی مانند تصفیه آب و پسماند نیز مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت باید در همه سیاست‌ها و تصمیمات اولویت قرار بگیرد، بیان کرد: با یک سیاستگذاری درست با کاهش بیماری مواجه خواهیم بود، برای کاهش اعتیاد راهی جز گرگان کردن سیگار وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار