تجهیز محیط بانان البرزی به جلیقه ضدگلوله

کرج (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با پیگیری فرمانده محترم یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، برای نخستین بار در کشور جلیقه ضدگلوله با هدف حفاظت از جان و افزایش قدرت محیط بانان در زمان رو به رو شدن با شکارچیان متخلف و افراد سودجو و قانون‌شکن تامین و در بین محیط بانان بویژه محیط بانان البرز توزیع گردید.

کد مطلب: ۸۱۶۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز محیط بانان البرزی به جلیقه ضدگلوله

حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با پیگیری فرمانده محترم یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، برای نخستین بار در کشور جلیقه ضدگلوله با هدف حفاظت از جان و افزایش قدرت محیط بانان در زمان رو به رو شدن با شکارچیان متخلف و افراد سودجو و قانون‌شکن تامین و در بین محیط بانان بویژه محیط بانان البرز توزیع گردید.

حکیمی گفت: علاوه بر خطرات جانی ناشی از عوامل طبیعی، سقوط از صخره، مارگزیدگی و ... یکی از عوامل اصلی تهدیدکننده جان محیط بانان، مواجهه شدن با شکارچیان غیرمجاز و تیراندازی از سوی آنها بود که نتیجه این مواجهه، تقدیم تعداد ۱۲۰ شهید محیط بان می باشد که به دلیل دلسوزی و حفاظت از طبیعت و حیات وحش کشور، جان خود را از دست داده و به درجه رفیع شهادت در راه حفاظت طبیعت نائل شده اند.

حکیمی اظهار داشت: همواره تاکید ما به محیط بانان این بوده که به منظور حفاظت از جان خود و هموطنان، به محض مشاهده فرد متخلف سعی نکنند از آخرین راهکار یعنی استفاده از سلاح استفاده کنند و هدف ما پیشگیری از تخلفات شکار و صید و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حیات وحش بوده است و از شکارچیان عزیز نیز درخواست داریم ضمن پایبندی به قوانین موضوعه، با محیط بانان زحمتکش در امر حفاظت از حیات وحش همکاری و مشارکت نمایند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود تجهیزات مورد نیاز محیط بانان گفت: خوشبختانه نگاه مسئولین ارشد سازمان اینست که با تامین بودجه لازم، محیط بانان با آخرین تجهیزات روز و مورد نیاز در امر حفاظت از طبیعت و حیات وحش برخوردار باشند چرا که با وجود بحران‌ها و چالشهای زیست محیطی بویژه در عرصه های طبیعی، برخورداری نیروی انسانی از ابزارهای مناسب باید در اولویت قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار