مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبردار

رکورداری تهران در زمینه مدارس فرسوده

تهران ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت شهر تهران به لحاظ سرانه و متراژ و مقاومت مدارس جزو فقیرترین استان‌هاست و بیشترین مدارس فرسوده کشور در این شهر قرار دارند.

کد مطلب: ۸۱۶۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رکورداری تهران در زمینه مدارس فرسوده

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران, عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه 6 شهر تهران و کلنگ زنی ساخت مدرسه اظهار کرد: خانواده ها و خیران قرار است با مشارکت یکدیگر مدرسه بسازند و در اینجاست که فرهنگ مشارکت و کارهای خیر رخ می‌دهد .

وی افزود: اینکه دولت برای ساخت مدرسه هیچ کمکی نکند کمتر مشاهده شده است و امیدوارم ساخت این مدرسه که با همراهی خانواده‌ها, دانش‌آموزان و خیران انجام می‌شود در سطح کشور گسترش یابد .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: شهر تهران به لحاظ سرانه و متراژ و مقاومت مدارس جزو فقیرترین استان‌هاست و بیشترین مدارس فرسوده کشور در شهر تهران قرار دارند قدمت برخی مدارس مانند رهنما و البرز به 100 یا 80 سال می‌رسد .

باقری ادامه داد: 264 مدرسه با قدمت بالای 60 سال در شهر تهران داریم و این مدارس آسیب پذیرند. در سال‌های اخیر توفانی رخ داد و سقف برخی مدارس کنده شد یا آسیب دید و به طور قطع این مدارس در برابر زلزله طاقت نمی‌آورند .

وی گفت: امیدواریم با کمک مسولان کشور, نمایندگان مجلس, شهرداری و شواری شهر تهران, خیران و وزارت آموزش و پرورش بتوان مدارس فرسوده را حذف کرد.

وی افزود: از 2500 مدرسه دولتی شهر تهران سالانه 10 مدرسه به جمع فرسوده‌ها اضافه می‌شوند و ما در سال فقط 3 یا 4 مدرسه می‌سازیم و با این روال نمی‌توان با مدارس فرسوده مقابله کرد .

باقری افزود: نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفته بود تهران و سیستان و بلوچستان در فرسودگی مدارس همانند یکدیگر هستند.

در این مراسم فریده اولاد قباد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: 30 درصد مدارس در کشور و 50 درصد در تهران فرسوده هستند و در بازدیدها از مدارس شهرستان‌های اطراف مانند ری، پردیس و چهاردانگه مشاهده کردیم، از نظر وضع فیزیکی مدارس استان در رده استان‌های کم برخوردار است و نیاز است تا خیران برای نوسازی مدارس فرسوده در شهر تهران و استان همراهی کنند‌ .

در ادامه ناصرفتحی سرپرست نوسازی مدارس استان تهران اظهار کرد: مدارس استان از نظر امنیت و کیفیت بنا و تجهیزات در رده‌های آخر کشور قرار دارد.

وی افزود: برخی مدارس با توفان و وزش باد شدید ممکن است بریزند و برای تامین امنیت فضای مدارس به هزینه‌های زیادی نیاز است و علاوه بر کمک‌های دولت به همراهی خیران نیاز داریم که بیش از 40 درصد فضای مدارس با همراهی خیران ساخته شده است .

فتحی ادامه داد: منطقه 6 بعد از مناطق 12 و 11 بیشترین مدارس تخریبی را دارد که پس از آن مدارس مناطق 7 و 8 قرار دارند .

در این مراسم جواد نظریان مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 شهر تهران،نیز اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش بعد از مدت‌ها در شهر تهران احیا شد و استاندار در این شورا حضور دارد .

وی افزود: مدرسه‌سازی خدمت به خلق خدا است و روشی برای رسیدن به خدا، منطقه 6 به لحاظ فضای فیزیکی محروم است و برخی کلاس‌ها 12 متر هستند که 30 دانش‌آموز در آنجا درس می‌خواند و قدمت مدارس بالاست .

نظریان گفت: 700 مدرسه فرسوده در شهر تهران داریم که باید تخریب و مجدد ساخته شود و در این رابطه علاوه بر فعالیت‌های دولت, خیران نیز باید حمایت کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار